Az ítélőszék fenntartotta Kim Han Sziknek, a kompot üzemeltető Chonghaejin Marine komptársaság vezetőjének börtönbüntetését, meglehet, enyhített a korábbi tíz évi szabadságvesztésen. A bíróság Kimet tette felelőssé a hajó túlterheléséért és a rakomány helytelen tárolásáért, ami a bírák szerint a katasztrófát előidézte.
A Szevol nevű komp 476 emberrel a fedélzetén Dél-Korea délnyugati partjainál süllyedt el 2014. április 16-án, a szerencsétlenségben 304 ember vesztette életét. Többségük középiskolás diák volt.
A baleset idején a komp 3606 tonnányi árut és gépkocsit szállított, vagyis a rakomány súlya háromszorosa volt a maximálisan javasoltnak. Ezenkívül a komp stabilitására nagyban hatással volt a kapacitásnövelés céljából előzőleg elvégzett átalakítás. Ez döntő módon hozzájárult a jármű felborulásához, amely azután következett be, hogy az erős hullámzás közepette a legénység egyik tapasztalatlan tagja hirtelen irányt váltott.
A bíróság közölte, hasonló vádak alapján az üzemeltető cég négy másik tisztviselőjét is elítélték 2,5 és 4 év közötti szabadságvesztésre.
Ri Dzsun Szokot, a komp kapitányát idén áprilisban életfogytig tartó börtönbüntetésre súlyosbította a fellebbviteli bíróság súlyos gondatlanság és kötelességmulasztás miatti emberölésért.
A kapitány arra utasította az utasokat, hogy maradjanak a helyükön, és ne hagyják el a fedélzetet, miközben őt magát az első között menekítették ki a süllyedő hajóról.
A fellebbviteli bíróság a kapitányon kívül a hajó személyzetének további 14 tagja ügyében is ítéletet hozott. Õket 18 hónaptól 12 évig terjedő börtönbüntetésre ítélték.
A vizsgálat rámutatott a parti őrség felelősségére is, mivel az ügyészség szerint a baleset megtörténtekor nem a kellő gyorsasággal és körültekintéssel járt el, ami miatt kevesebb utas életét tudták megmenteni.
Az ügyészség korábban halálbüntetést kért a kapitányra, de a bíróság ezt nem találta megalapozottnak.
Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait