Az elmúlt napok során több mint ezer járat maradt ki a köd miatt és az első számú londoni légikikötő, Heathrow csarnokai még mindig zsúfoltak. A reptér-igazgatóság ígéri, hogy karácsony napjára helyre áll a rend. Immár négy kilométernyire is ellátnak a pilóták, míg előzőleg csak hatszáz méterre láttak.
Negyvenezer repülőjegy tulajdonost érintett a köd okozta káosz. A British Airways légiforgalmi társaság minden járattörlés miatt lemaradt utasnak teljes egészében visszafizeti a menetjegy árát.
Rengeteg volt a panasz a rossz tájékoztatásra és a zsúfoltságra, de a repülőtér igazgatója nagyon elégedett azzal, ahogyan a rendkívüli helyzetet megoldották.
Mint mondotta: "igyekeztünk fűteni a várakozók számára felállított sátrakat, s ha ez nem sikerült teljesen, akkor pokrócokat osztogattunk, forró teát szolgáltunk fel. Felállítottunk tévé készülékeket és videójátékokat, gondoskodtunk a kisgyerekek szórakoztatásáról."
Ugyanakkor sokan elégedetlenkedtek: volt aki négyszer állt sorba, végül mégis lemaradt, és közben a járata tíz üres hellyel indult el.
A brit belső járatok leállítása miatt sokan repülő helyett vonattal indultak útnak távoli célpontok, például Skócia felé. A vasúttársaságok felfüggesztették a tervezett pályatest javítási munkálatokat, a síma vonatutazás érdekében.
A köd most végre felszáll, a heathrowi reptérigazgató örömmel látja, hogy a sok-sok utas is felszáll, csak akkor hervad le a mosoly az arcáról, ha arra gondol, hogy hányszor tízmilliós kártérítést fog fizetni a British Airways.
Gyászol az Operettszínház






