Infostart.hu
eur:
385.38
usd:
327.44
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka

A sztárműsorvezető tragikus halála

Hosszan tartó betegség után elhunyt a brit közszolgálati médium, a BBC egyik legnevesebb műsorvezetője. Az 58 éves Nick Clarke tavaly tudta meg, hogy rákos, és betegségéből a nagyközönség előtt sem csinált titkot.

A BBC Radio 4 (ami nagyjából a Magyar Rádió Kossuth adójának felel meg) egyik legnépszerűbb műsorvezetője volt Nick Clarke. Az 58 éves korában elhunyt sztárműsorvezetőnél tavaly állapították meg, hogy rákos beteg.

A kezelés hosszú és fájdalmas volt, melynek során a rádiós egyik lábát is amputálni kellett.

Nick Clarke őszinte és megindító hangos naplót vezetett megpróbáltatásairól, ami júniusban adásba is került.

A rádiós elismertségére jellemző, hogy Tony Blair brit miniszterelnök is méltatta munkásságát "igazi profinak" nevezve őt, aki "a közszolgálati műsorszolgáltatás legnemesebb összetevőit" képviselte.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Fordulat Brüsszelben: mégsem tiltják be a benzines és a dízelautókat!

Fordulat Brüsszelben: mégsem tiltják be a benzines és a dízelautókat!

Az Európai Bizottság ma bejelentette, hogy enyhíti a 2035-re tervezett, belső égésű motorokra vonatkozó uniós tilalmat. Az eredeti szabályozás szerint 2035-től minden új személyautónak és kisteherautónak nulla kibocsátásúnak kellene lennie. Az új javaslat ezt a célt 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás-csökkentésre módosítaná a 2021-es szinthez képest. A személyautóknál 2030 és 2032 között 55 százalékos, a kisteherautóknál pedig 40 százalékos csökkentést írnának elő az eredetileg tervezett 50 százalék helyett. Egy új szabályozási kategóriát is létrehozának a kis méretű elektromos járművek számára, enyhébb műszaki előírásokkal és többletjogosítványokkal az uniós gyártók részére. A javaslat nagy győzelmet jelent az autóiparnak, amely hónapok óta lobbizik a szabályozás enyhítése érdekében, miután az elektromos átállás a vártnál lassabb halad, a cégek pedig komoly pénzügyi terhekkel néznek szembe a szigorú uniós szabályok miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×