Infostart.hu
eur:
385.38
usd:
327.44
bux:
109761.83
2025. december 16. kedd Aletta, Etelka

Nem Svédországból szervezték a magyar romák kivándorlását

A Svéd Rádió nemzetiségi szerkesztőségének roma szakfelelőse szerint kizárt, hogy svédországi magyar romák szervezték volna a Baranya megyei cigány családok több hete tartó, csoportos kivándorlási kísérletét.

A 22 éve Svédországban élő Lakatos Ágnes azt mondta, hogy ha a magyar romák eljöttek otthonaikból, akkor annak okát Magyarországon kell keresni.

A szerkesztő emlékeztetett: a skandináv államban élő valamivel több mint 1000 magyar roma többsége Zala-, Vas- vagy Győr-Sopron megyéből érkezett, így nem lehetett szoros kapcsolatuk a baranyaiakkal.

Svédországban mintegy 50 000 roma származású ember él, közülük csak Malmöben ötezren.

A 270 ezer lakosú kikötővárosában, az ország etnikailag legösszetettebb településén él a legtöbb magyar roma, legalább 100 család.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.16. kedd, 18:00
Ürge-Vorsatz Diána
fizikus, egyetemi professzor, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület alelnöke
Fordulat Brüsszelben: mégsem tiltják be a benzines és a dízelautókat!

Fordulat Brüsszelben: mégsem tiltják be a benzines és a dízelautókat!

Az Európai Bizottság ma bejelentette, hogy enyhíti a 2035-re tervezett, belső égésű motorokra vonatkozó uniós tilalmat. Az eredeti szabályozás szerint 2035-től minden új személyautónak és kisteherautónak nulla kibocsátásúnak kellene lennie. Az új javaslat ezt a célt 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás-csökkentésre módosítaná a 2021-es szinthez képest. A személyautóknál 2030 és 2032 között 55 százalékos, a kisteherautóknál pedig 40 százalékos csökkentést írnának elő az eredetileg tervezett 50 százalék helyett. Egy új szabályozási kategóriát is létrehozának a kis méretű elektromos járművek számára, enyhébb műszaki előírásokkal és többletjogosítványokkal az uniós gyártók részére. A javaslat nagy győzelmet jelent az autóiparnak, amely hónapok óta lobbizik a szabályozás enyhítése érdekében, miután az elektromos átállás a vártnál lassabb halad, a cégek pedig komoly pénzügyi terhekkel néznek szembe a szigorú uniós szabályok miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×