Az eredeti tervekkel elsősorban Németországnak és Ausztriának voltak gondjai. Berlin például azt ellenezte, hogy csak 10 évig legyen érvényes az uniós jogosítvány.
A múlt héten megszületett kompromisszum értelmében így a tagállamok maguk dönthetnek arról: 10 vagy 15 évre adják ki az egységes uniós jogosítványt.
Az APA hírügynökség jelentése szerint Wolfgang Tiefensee német közlekedési miniszter a megegyezést úgy értékelte, hogy azzal sikerült középutat találni a biztonsági követelmények és a bürokrácia között.
Az első közös uniós jogosítványt várhatóan 2012-ben adják majd ki, az utolsó régi típusú vezetői igazolványok pedig 2032-ben tűnnek majd el véglegesen.
Az új jogosítvány olyan lesz mint egy bankkártya. A rajta szereplő fényképet rendszeresen frissítik majd, és felszerelik valamilyen biztonsági elemmel, valószínűleg egy mikrocsippel.
A közös igazolvány bevezetése után az autóvezetőknek csupán egyetlen jogosítványuk lehet, amely véget vethet a "jogosítvány-turizmusnak".
Ma ugyanis előfordul, hogy olyanok szereznek jogosítványt az EU egy-egy államában, akiket hazájukban eltiltottak az utóvezetéstől.
Szia, Anya! – új átverés terjed itthon, mutatjuk, mire kell figyelni