Infostart.hu
eur:
400.22
usd:
342.57
bux:
0
2025. július 15. kedd Henrik, Roland
Nyitókép: Pixabay

Vége a vasútnak Veszprém és Ajka között

Szerdán már nem indulnak vonatok ezen a vonalon. A víz mossa a töltést.

Szerda hajnaltól szünetel a vonatforgalom Veszprém és Ajka között, mert egy szakaszon az eső alámossa a vasúti pályát - közölte a MÁV kedden. A pályafelújítás várhatóan a jövő év elején kezdődik és fél évig tart majd, ez idő alatt pótlóbuszok szállítják az utasokat.

A tájékoztatás szerint a rendszeres vágánydiagnosztikai vizsgálatok feltárták, hogy a Székesfehérvár-Szombathely-vasútvonal Szentgál-Városlőd-Kislőd-szakaszán a csapadékvíz elvezetése nem kielégítő, a felgyülemlett nedvesség alámossa a pályát.

A vasúttársaság ezért a soron következő felújítási időszak kiemelt beruházásaként tervezett a mélyszivárgó építésével, a biztonságos közlekedés érdekében pedig ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be az érintett szakaszon - ismertették.

Hozzátették, az elmúlt napok esőzései nyomán végzett vizsgálatok azt mutatták, hogy a pálya állapotának romlása felgyorsult, így a felújítási munkálatokat is a lehető lerövidebb idő alatt elő kell készíteni és végre kell hajtani, ezért le kell állítani a vasúti közlekedést.

A vasúttársaság már korábban megindította a szükséges beszerzési eljárásokat, így már a jövő év legelején megindulhat a pályaszakasz felújítása, az ehhez szükséges források rendelkezésre állnak - írták.

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart a Szentgál-Városlőd-Kislőd-szakaszon, ez idő alatt a MÁV-csoport autóbuszokkal biztosítja a közlekedést Veszprém és Ajka között. Az InterCity vonatok Budapest felől Veszprémig, Szombathely és Zalaegerszeg felől pedig Ajkáig közlekednek - áll a közleményben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.15. kedd, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Mintha egy hidegháborús „best of” válogatást látnánk – Ezeknek a fegyvereknek kellett volna megvédeni a közel-keleti renegát légterét

Mintha egy hidegháborús „best of” válogatást látnánk – Ezeknek a fegyvereknek kellett volna megvédeni a közel-keleti renegát légterét

Az elmúlt néhány évben nem volt titok, hogy légierő tekintetében Irán messze elmarad Izraeltől. A perzsa államban uralkodó nem túl rózsás helyzetet mi sem példázza jobban, mint hogy Teherán négy különböző állam hét vadász/vadászbombázó gépét tartja üzemben, saját fejlesztései pedig egy olyan géptípus köré lettek felhúzva, aminek az első prototípusa a hónap végén tölti a 66. évét, ráadásul sosem lett elsővonalbeli gépnek tervezve. Nézzük, milyen gépek is állnak az Iráni légierő szolgálatában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×