Az érintetteket a bank augusztus végéig keresi meg, addig nincs teendőjük - írja az Index.
Március és május között elszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalászcsalások. Az egyik leggyakoribb módszer az úgynevezett „Google-csalás” volt. A bűnözők a bankok weboldalaira hasonlító, hamis oldalakat hoztak létre. Ezeket a Google keresőben hirdetésként jelentették meg, vagy link formájában küldték el az ügyfeleknek.
A megtévesztett ügyfelek a hamis oldalakon megadták banki azonosítóikat, jelszavaikat és SMS-kódjaikat.
Ezek birtokában a csalók beléptek a valódi netbankba, és onnan utalásokat indítottak. Bár a „Google-csalás” néven elhíresült elkövetések hátterében nem a banki rendszerek sérülékenysége áll, az MBH Bank most méltányossági alapon segít az érintetteknek.
Az MBH Bank méltányossági alapon, adott feltételrendszer alapján megtéríti a 2025. március 15. és május 31. közötti Google-csalás típusú adathalász-támadás áldozatául esett és panaszt tett ügyfelek kárának 70 százalékát.
A kártérítés egyedi megállapodáshoz kötött, és csak akkor jár, ha az ügyfél első alkalommal vált áldozattá. A bank közleménye szerint minden érintettet megkeresnek augusztus végéig. Addig az ügyfeleknek nincs teendőjük. A speciális kompenzációs eljárás kidolgozása során a hitelintézet már az MNB által megfogalmazott „öt csapás” intézkedéscsomag irányait is figyelembe vette, és a pénzintézet a nemzetközi gyakorlathoz igazodva döntött így.
Közben a bank megerősítette csalásmegelőzési rendszereit is.
Szigorítottak az ellenőrzéseken, és együtt dolgoznak a hatóságokkal és a Google Magyarországgal is. A cél: eltávolítani az MBH nevével visszaélő oldalakat. A tájékoztatás szerint a hamis oldalak száma már csökken. De a bank szerint a csalás megelőzése közös felelősség.
Az ügyfeleknek is figyelniük kell. Hasznos tanácsokat és biztonsági tudnivalókat az MBH Bank weboldalán találhatnak.