Az anyacég, az Audi AG 2024-es pénzügyi évre vonatkozó termelési és üzleti számait bemutató jelentése után a magyar leányvállalat, az Audi Hungaria Motor Kft. is közölte tavalyi eredményeit. Miközben csoportszinten a járműeladások és a bevétel is csökkent, a győri gyár jól teljesített – írja a VG.
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke az eredmények ismertetését követő sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a magyarországi motorgyár 2024-ben 1 580 991 hajtásláncot gyártott, melyből 151 899 volt elektromos hajtású. Ezeket a konszern 37 gyárában hasznosították.
A csökkenő motorgyártás ellenére továbbra is a győri Audi a világ legnagyobb motorgyára.
Breme szerint a széles termékportfólió következtében a motorgyártás 2025-ben növekedni fog. Tavaly összesen 179 710 autó gyártottak a győri gyárban.
Achim Grewe pénzügyekért, IT-ért, beszerzését és compliance-ért felelős igazgatósági tag elmondta, hogy a vállalat 8,611 milliárd eurós (3420 milliárd forint) árbevételt ért el tavaly, az adózott eredménye 304 millió euró (120 milliárd forint) volt.
Ahogy az anyavállalat, az Audi AG, úgy a magyar leánycég is bérköltségek optimalizálását és a versenyképesség javítását szeretné elérni.
Az Audi Hungaria dolgozói létszáma korábban valamivel 12 ezer fölött volt, jelenleg valamivel alatta van, de ez nem jelent leépítést, a létszám nagyjából stabilnak mondható, a fluktuáció pedig alacsony a győri telephelyen – olvasható. Kiemelték, hogy
az Audi AG által bejelentett, mintegy 7500 fős leépítés az Audi Hungaria gyárát nem érinti.
A magyar leányvállalatnál is van eredménybónusz, ez valamennyi magyarországi dolgozó esetében az alapbér 1,2-szerese lesz.
Komoly várakozások 2025-re
Az idei év kapcsán bizakodóak az Audi Hungariánál, a motorgyártásnál bővülő rendelésszámra és emelt kapacitásra számítanak. A gyár kapacitása évente 180 ezer és 250 ezer autó között mozog, ebbe beletartozik a Cupra gyártása is. A Q3 esetében, amennyiben ez szükségessé válik, a győri cég mellett az ingolstadti üzem is bekapcsolódhat a sorozatgyártásba.
Az Audi továbbra is szerves része marad Győr életének. Meghosszabbították együttműködésüket az Győri ETO női kézilabdacsapatával, és továbbra is támogatói lesznek a Győri Filharmonikusoknak.
Kérdésre válaszolva elmondták, hogy az Audi 2026-ban belép a Forma–1-be. Ennek a projektnek közvetett formában része lesz az Audi Hungaria is. Nem itt fognak készülni a versenyautók motorjai, de szolgáltatásszinten, és az SAP-vel kapcsolatban is együttműködnek a száguldó cirkusszal kapcsolatos Audi-projekttel.