A számára második legfontosabb piacon, Kínában 8,8 százalékkal 657 ezerre növelte eladásait 2024-ben a Tesla. Annak ellenére is, hogy új versenytársak, például a kínai BYD autógyár és mások által támasztott intenzív árversennyel kellett megküzdenie.
A Kínában gyártott Teslák exportja tavaly 3,3 százalékkal 260 ezerre, 2021 óta a legalacsonyabbra csökkent.
Európában például a megszűnő állami támogatások, a korosodó modellkínálat, valamint a növekvő verseny - többek között éppen Kínából - nehezítették meg a Tesla piaci helyzetét. A kiemelkedően termelékenynek tartott sanghaji Tesla-gyár exportját az EU-val folytatott tartós szubvenciós vita is megterhelte. Októberben az Európai Bizottság 7,8 százalékos különvámot vetett ki a Kínából az EU-ba importált Teslákra.
Világszerte azonban a Tesla az elmúlt évben 1,1 százalékkal kevesebb autót értékesített, és ezzel nem érte el Elon Musk cégvezér korábbi, enyhe növekedésre vonatkozó prognózisát.