Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.83
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Pixabay

Átalakítaná a fuvarozók napidíjas rendszerét az egyik szakszervezet

Alapbéresítené a fuvarozóknál a költségtérítés jogcímen járó juttatásokat az egyik legnagyobb hazai szakszervezet. A Munkástanácsok Országos Szövetsége javaslata szerint csak így biztosítható a tisztességes bérszint és a méltó nyugdíj.

Megszüntetné az évtizedek óta létező bérezési rendszert a fuvarozóknál az egyik hazai szakszervezet. A Munkástanácsok Országos Szövetsége ügyvezető alelnöke, Szabó Imre Szilárd ügyvéd a Világgazdaságnak azt mondta, a megváltozott kiküldetési szabályok miatt a napidíj, illetve az üzemanyag-megtakarítás már nem biztosít versenyelőnyt sem a magyar cégek, sem munkavállalóik számára, a kormányzatnak érdemes lenne megfontolnia, hogy a jövőben új bérezési rendszerre térjen át hazánk.

Szabó Imre Szilárd mindezt azzal indokolta, hogy a hatályos szabályok értelmében a kabotázsműveletek (egy tagállamon belül egy másik tagállamban honos fuvarozó által végzett szállítási szolgáltatások), és a nem kétoldalú nemzetközi szállítási műveletek esetén a kiküldetési szabályokat kell alkalmazni a teljes útra.

Ez azzal a következménnyel jár, hogy például a Németországban kabotázsműveletet végrehajtó magyar fuvarozóra a német jogot kell alkalmazni, ami kimondja, hogy az olyan speciális bérelemek, mint az üzemanyag-megtakarítás nem minősülnek munkabérnek, így nagyobb lesz a munkabérszintek közötti különbözet.

Emiatt a magyar fuvarozók versenyhátrányba kerülnek más, kedvezőbb szabályozást alkalmazó államok fuvarozóival szemben. Szabó Imre Szilárd szerint ha a fuvarozók munkabére jelentős részben az alapbérből állna, az az alapbérek növekedését eredményezné és átláthatóbb munkaerőpiaci viszonyokat is jelentene.

Ugyanakkor elismerte, joggal merülhet fel a jövedelemcsökkenés veszélye, amelynek elkerüléséhez a Munkástanácsok részéről azt fogalmazták meg, hogy a közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként munkaviszony keretében foglalkoztatott magánszemélyek esetén a havi alapbér közterhekkel csökkentett összegének el kell érnie a havi alapbérnek, az üzemanyag-megtakarításnak és a napidíjnak az esetleges módosítás hatálybalépésének napját megelőző hat hónap átlagában vett, közterhekkel csökkentett összegét.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×