eur:
411.18
usd:
394.46
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Nyitókép: Pixabay

Átalakítaná a fuvarozók napidíjas rendszerét az egyik szakszervezet

Alapbéresítené a fuvarozóknál a költségtérítés jogcímen járó juttatásokat az egyik legnagyobb hazai szakszervezet. A Munkástanácsok Országos Szövetsége javaslata szerint csak így biztosítható a tisztességes bérszint és a méltó nyugdíj.

Megszüntetné az évtizedek óta létező bérezési rendszert a fuvarozóknál az egyik hazai szakszervezet. A Munkástanácsok Országos Szövetsége ügyvezető alelnöke, Szabó Imre Szilárd ügyvéd a Világgazdaságnak azt mondta, a megváltozott kiküldetési szabályok miatt a napidíj, illetve az üzemanyag-megtakarítás már nem biztosít versenyelőnyt sem a magyar cégek, sem munkavállalóik számára, a kormányzatnak érdemes lenne megfontolnia, hogy a jövőben új bérezési rendszerre térjen át hazánk.

Szabó Imre Szilárd mindezt azzal indokolta, hogy a hatályos szabályok értelmében a kabotázsműveletek (egy tagállamon belül egy másik tagállamban honos fuvarozó által végzett szállítási szolgáltatások), és a nem kétoldalú nemzetközi szállítási műveletek esetén a kiküldetési szabályokat kell alkalmazni a teljes útra.

Ez azzal a következménnyel jár, hogy például a Németországban kabotázsműveletet végrehajtó magyar fuvarozóra a német jogot kell alkalmazni, ami kimondja, hogy az olyan speciális bérelemek, mint az üzemanyag-megtakarítás nem minősülnek munkabérnek, így nagyobb lesz a munkabérszintek közötti különbözet.

Emiatt a magyar fuvarozók versenyhátrányba kerülnek más, kedvezőbb szabályozást alkalmazó államok fuvarozóival szemben. Szabó Imre Szilárd szerint ha a fuvarozók munkabére jelentős részben az alapbérből állna, az az alapbérek növekedését eredményezné és átláthatóbb munkaerőpiaci viszonyokat is jelentene.

Ugyanakkor elismerte, joggal merülhet fel a jövedelemcsökkenés veszélye, amelynek elkerüléséhez a Munkástanácsok részéről azt fogalmazták meg, hogy a közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként munkaviszony keretében foglalkoztatott magánszemélyek esetén a havi alapbér közterhekkel csökkentett összegének el kell érnie a havi alapbérnek, az üzemanyag-megtakarításnak és a napidíjnak az esetleges módosítás hatálybalépésének napját megelőző hat hónap átlagában vett, közterhekkel csökkentett összegét.

Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×