Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Nyitókép: Pixabay

Az év végéig meghosszabbították a diákhitel kamattámogatását

2024. december 31-ig 7,99 százalék marad a Diákhitel1 szabad felhasználású hitelkonstrukció kamata.

A kormány módosította a hallgatói hitelrendszerről szóló korábbi rendeletét. A diákhitel kamatsapkája a tavaszi szemeszter után is marad 7,99 százalék a szabad felhasználású hallgatói hitelt igénybe vevőknek – írja a 24.hu.

A hétfői Magyar Közlönyben megjelent új szabályozás szerint év végéig rögzítették a Diákhitel1 kamatát, miután a kormányrendelet vonatkozó bekezdésében a 2024. január 1-től 2024. június 30-ig szövegrész helyére a 2024. július 1-jétől 2024. december 31-ig időintervallumot írták.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt rendelet július 1-jén lép hatályba. Legutóbb 2023 végén történt hasonló hosszabbítás, ez volt érvényben június 30-ig. A Nemzetgazdasági Minisztérium korábban közölte:

a piaci szabályok szerint az érintett hiteltípus kamatának 13 százalék fölé kellene emelkednie, ezt azonban el akarják kerülni, ezért tartják fenn a támogatást.

A tárca szerint a hallgatói hitelezés területén is fenn kell tartani a kamatstopot, hogy a diákok továbbra is a piaci szint alatt, 7,99 százalékos kamat mellett vehessék igénybe a szolgáltatást. Az önköltséges képzések díjának fedezésére szolgáló Diákhitel2 konstrukció továbbra is kamatmentes. 2023 júniusa előtt 4,99 százaléknyi kamatot kellett fizetni a szabad felhasználású diákhitelekre.

A Diákhitel1-et a felsőoktatásban tanulók igényelhetik havonta 15–150 ezer forint közötti összegben, a folyósítás pedig történhet havonta vagy félévente egy összegben is. A törlesztést a hallgatói jogviszony megszűnése után kell elkezdeni. A futamidő nem fix, a törlesztőrészleteket az aktuális jövedelem alapján határozzák meg.

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×