eur:
398.86
usd:
368.48
bux:
90245.12
2025. március 21. péntek Benedek
Nyitókép: Fiat

Szemmel jól látható termeléscsökkenés az olasz Stellantisnál

A Stellantis autóipari konszern olaszországi üzemeiben az év első három hónapjában közel tíz százalékkal csökkent a személy- és kisteherautók gyártása az előző év azonos időszakához képest - közölte pénteken a FIM-CISL szakszervezet.

A Stellantis olaszországi termelése 9,8 százalékkal 170 ezer járműre csökkent az év első három hónapjában. A Fiat márka központi üzemében, a Mirafiori gyárban a termelés 51 százalékkal csökkent az első negyedévben, ami egyrészt az új autó vásárlások ösztönzésére kialakítandó olaszországi rendszer késedelmére, másrészt az elektromos autók iránt világszerte csökkenő keresletre vezethető vissza. A Mirafiori üzem gyártja többek között a Fiat 500-as modell teljesen elektromos verzióját.

A szakszervezet az első negyedévi adatok alapján a Stellantis idei egész éves olaszországi gyártási volumenét 630 ezer járműre becsüli, szemben a tavalyi 751 ezerrel.

A Stellantis gyártási volumene évek óta csökkenő tendenciát mutat Olaszországban. A konszern tárgyalásokat folytat az olasz kormánnyal a trend megfordítását célzó tervről, melynek keretében az évtized végére évi egymillió járműre növelnék az olaszországi gyártási volument. A cég szerint a termelési cél elérése több tényezőtől függ, többek között az autóvásárlási ösztönzőktől, az alacsonyabb energiaköltségektől és az elektromos járművek töltőhálózatának a kiépítésétől.

Az első negyedéves adatokkal "a Stellantis még távolabb került a az egymilliós termelési cél elérésétől" - mondta Ferdinando Uliano, a FIM-CISL vezetője.

A Stellantis szóvivője közölte, hogy a vállalat általában nem kommentálja a szakszervezet által közölt termelési adatokat.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

A német parlament alsóháza, a Bundestag után a felsőház, a Szövetségi Tanács is jóváhagyta azt a két rendkívüli hitelcsomagot, amely az ország gazdasági fellendítését és biztonságának erősítését hivatott szolgálni. A pénteki döntéssel immár szabaddá vált az út Friedrich Merz kereszténydemokrata kancellárjelölt számára, hogy az előzetes menetrend szerint április végén Olaf Scholztól átvegye a tisztséget.

Ukrajna EU-csatlakozása – mennyi az annyi? Részletes hazai költségkalkuláció jelent meg

Elemzést készített a Századvég arról, mennyibe kerülne Magyarországnak Ukrajna gyorsított európai uniós csatlakozása, mennyit vitt el a magyaroktól a háború, és milyen egyéb költségek merülhetnek még fel itthon Ukrajna jövőjével összefüggésben. Hortay Olivér, a Századvég energia- és klímapolitikai üzletágvezetője az InfoRádióban számolt be a részletes adatokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
Brüsszel titkos terve: így kerülne orosz gáz helyett ukrán Magyarországra

Brüsszel titkos terve: így kerülne orosz gáz helyett ukrán Magyarországra

Az Európai Unió egy új javaslatot mérlegel, amely Ukrajna nagyméretű földalatti gáztároló kapacitásának kihasználásával enyhítené a Szlovákiával fennálló gáztranzitvitát – jelentette a Politico uniós tisztviselőkre hivatkozva. A terv célja, hogy kárpótolja Pozsonyt az Ukrajna és Oroszország között januárban megszűnt tranzitmegállapodás miatt kiesett, évi akár 500 millió euróra rúgó bevételért.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×