Mint az Infostart beszámolt róla, a fékrendszer hibája miatt mintegy 66 ezer hazai Suzuki személyautót kell szervizbe vinni, ahol az összes érintett modell esetében ingyenesen elvégzik a javítást.
A hvg.hu most azt írja, hogy a termékvisszahívási kampány világszerte több mint félmillió, egész pontosan 551 479 kocsit érint.
A vákuumszivattyú visszacsapó szelepét
- a K10C, K14C és K14D motorral szerelt esztergomi gyártású Vitarakákon és S-Cross-okon
- a K10C erőforrású japán Swifteken
- a K14C, illetve K14D motorra épülő japán Swift Sportokon
- a K10C motoros indiai gyártású Balenókon
kell cserélni.
A már nem garanciális autók esetében is ingyenes alkatrészcseréről hamarosan értesítést fognak kapni a tulajdonosok, és mivel a visszahívási kampány már elindult, az ügyfelek máris kereshetik a márkaszervizeket időpont-egyeztetés céljából. A Suzuki online rendszerének segítségével alvázszám alapján bárki egyszerűen leellenőrizheti, hogy a kocsija értintett-e a visszahívási kampányban.
A gyártó közlése szerint a fékrásegítő működéséhez szükséges vákuumot előállító szivattyú visszacsapó szelepe a motorolaj egyes összetevőinek hatására megdagadhat. A megdagadt szelep ideiglenesen elzárhatja a vákuum útját a fékrásegítő felé. A fékrendszer ebben az esetben is működőképes marad, de a vezetőnek nagyobb pedálerőt kell kifejtenie a fék működtetéséhez.