Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Prága bizakodó: napokon belül megindulhat az orosz olaj

Napokon belül helyreállhat az orosz kőolajszállítás a Barátság-vezetéken – fogalmazott a csehországi kőolaj-vezetéket üzemeltető MERO cseh cég keddi közleményében, anélkül, hogy további részleteket közölt volna.

A cseh cégnek augusztus második feléig elégséges működési tartaléka van, hogy áthidalja az orosz kőolajellátás kiesését, és a prágai kormány jelenleg nem tervezi, hogy a cseh stratégiai kőolaj-tartalékhoz nyúljon – jelentette be Jozef Síkela cseh ipari miniszter kedden.

„A következő napok majd megmutatják, hogy ez az Oroszország által indított energiaháború további eszkalációja vagy csak a kifizetéssel kapcsolatos technikai kérdés” az ukrajnai tranzitdíjak miatt – írta a cseh tárcavezető hivatalos Twitter-oldalán.

A szlovákiai kőolaj-vezetéket üzemeltető Transpetrol és a Slovnaft kőolaj-finomító vállalat kedden szintén megerősítette, hogy leállt a kőolajszállítás a Barátság-vezeték déli ágán. Szlovákia szinte kizárólag ezen a hálózaton keresztül jut kőolajhoz.

A Mol által tulajdonolt Slovnaft hangsúlyozta, hogy gyártási kapacitását nem érinti a leállás.

Anton Molnar, a Slovnaft szóvivője bejelentette, hogy a szlovák cég és a magyar anyavállalata Oroszországgal és Ukrajnával egyeztet arról, hogy

a magyar vagy a szlovák vállalat kifizeti az ukrajnai tranzitdíjat.

Richard Sulík szlovák miniszterelnök-helyettes és gazdasági miniszter korábban úgy nyilatkozott, hogy Szlovákiának 120 napra elegendő stratégiai kőolajkészlete van.

A kőolajellátás a Barátság-vezeték északi ágán, amely Fehéroroszországon, Lengyelországon és Németországon keresztül fut, akadálytalanul működik – jelentette be a Transznyeft orosz üzemeltető cég kedden.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×