eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Frappáns megoldás az e-autók egyre súlyosbodó töltőhiányára

A koncepció segíthetne a társasházban lakó villanyautósok gondján is.

Az elektromos autók terjedésével világszerte egyre sürgetőbbé válik a töltőoszlopok és a töltőhálózat bővítése. A töltőhálózatok kiépítettsége egyelőre hagy maga után kívánnivalókat, különösen, hogy például Európában is nagyon egyenlőtlen az eloszlás. Ezen az Európai Unió döntéshozói is változtatnának, azzal, hogy maximálnák két töltőoszlop távolságát – írja a Zoldpalya.hu.

A portál szerint ez kezdésnek nem rossz, de még nem fogja megoldani azt a problémát, amikor egy lakótelepen vagy lakóparkban túlsúlyba kerülnek az elektromos autók.

Mindeközben Seattle-ben egy pofonegyszerű módszerrel enyhítenék az egyre súlyosbodó töltőhiányt. A Green Matters információi szerint a nagyváros vezetése nemrég bejelentette, hogy városszerte töltőoszlopokat szerelnek fel a villanyoszlopokra, hogy a helyi autósok tényleg lépten-nyomon találkozhassanak megfelelő töltőkkel.

A Curbside Level 2 EV Charging program ráadásul igényléses alapon működik. Azaz, bárki kérhet a háza elé töltőt, ehhez pár feltételnek kell megfelelnie. Az igénylőnek olyan helyen kell laknia, ahol van a ház előtt kiépített parkoló vagy parkolóhely, ezen felül már csak arra kell figyelni, hogy a töltő ne lógjon be az út egyik sávjába, illetve a bicikliútra. Az igénylőnek továbbá annyit kell vállalnia, hogy egy éven belül elektromos autóba ül át, ami elvileg plug-in hibrid is lehet, jegyzi meg a portál.

A tervek szerint a töltők teljesítménye 9,6 kilowatt lesz, ami egy óra alatt körülbelül 48 kilométernyi hatótáv-növekedést eredményez. A telepítés és üzemeltetés költségeit Seattle állja, a helyi villanyautósok kilowattóránként 20 centet fizetnek majd a töltést követően.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×