A Világgazdaság foglalta össze, hogy az IDC (International Data Corporation) előzetes adati szerint a január–márciusi időszakban 38,4 millió tabletet adtak el, ami éves összevetésben 3,9 százalékos visszaesés. Szakemberek szerint azonban
nem várható drámai fordulat a táblagépek piacán,
a mostani lassulás inkább a korábban már megszokott szezonalitás visszatérését jelzi. A gazdasági portál megjegyzi, hogy a Covid-járvány kitörése után jelentősen megnőtt a kereslet a mobileszközök, így a tabletek iránt is, ami egyben azt is jelenti, hogy a 2020-ban és 2021-ben ilyen készüléket vásárlók az idén még nem feltétlenül cserélik le az eszközeiket.
A kutatócég szakértői szerint érdekes jelenség, hogy miközben az érett piacokon egyértelműen a kereslet csökkenése figyelhető meg,
a feltörekvő piacokon néhány új szereplő sikeresen erősítette meg pozícióit,
különösen azok, amelyek az okosmobilok esetében már jelentős eredményeket értek el, például a Realme, az Oppo és a Xiaomi. Ezek a gyártók ugyan egyelőre nem fenyegetik a szegmens meghatározó vállalatainak helyzetét, viszont a választék növekedésével a fogyasztók mindenképpen jól járnak.
A legtöbb táblagépet az első negyedévben az Apple szállította le, igaz, az amerikai társaság 12,1 milliós forgalma 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A második pozícióban lévő Samsung viszont javítani tudott éves összevetésben, 8,1 millió tabletet szállított le, és ezzel 3,5 százalékkal múlta felül 2021. első negyedévi eredményét. A harmadik Amazon szintén tudott erősíteni, 6,3 százalékkal nőtt a forgalma, igaz, az ő esetében már jóval kisebb tételről van szó: 3,7 millió tabletet tudott eladni.
Az öt piacvezető gyártó közül a Lenovo értékesítése zuhant a legnagyobb mértékben, 3 millió táblagépet szállított le a január–márciusi időszakban, ez 25,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.A Huawei 2,2 milliós forgalommal az ötödik számú gyártó volt az év első három hónapjában, az ő forgalma 17,2 százalékkal csökkent 2021 első negyedévéhez képest.