INFORÁDIÓ
2021. július 24. szombat
Kincső, Kinga

tisza-híd

m4-es gyorsforgalmi

nif

Fontos szakaszához ért az M4-es Tisza-híd-projekt

Fontos szakaszához ért az M4-es Tisza-híd-projekt

Infostart

Az épülő átjárónál ezzel azonban korántsem zárult le a kivitelezés.

Elérte a végleges helyét a hídszerkezet az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-híd projektjében – értesült a magyarepitok.hu. A létesítmény a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.

Mint írják, most a két utolsó, T16-os és T17-es sorszámú tolást hajtották végre, ennek során összesen 113,8 métert haladt előre a szerkezet. Előbbi tolási fázis által a híd végén lévő csőrszerkezet elérte a Törökszentmiklós felőli hídfőt. A hídfő mögött álló daru segítségével ezután három nagyobb darabban szedték le a segédszerkezetet. A daruzások között 20–25 méteres rövid tolásokat hajtottak végre, hogy a leszedésre kerülő szerkezetrész mindig megfelelő távolságba kerüljön a darutól. Ezek a rövid tolások együttesen alkották a T17 tolási fázist.

A legutolsó hídtolási szakasz a T17C tolási fázisban valósult meg: ekkor a tolócsőr utolsó nagy elemeit leszedték a szerkezetről, ugyanakkor a szerkezet elérte a végleges helyét a folyó Törökszentmiklós felé eső oldalán. Eközben a Szolnok felé eső hídvégen a szerkezetet leléptették a szerelőterület felőli tolópadokról. Az így megszűnő alátámasztást a hídfőre telepített ideiglenes csúszkák, illetve a hídfő és a 2-es pillér közé telepített járomszerkezet segítségével váltották ki.

A tolási műveletek befejeztével a hídszerkezet még koránt sincsen készen. A helyére érkezése után a szerkezetet magassági és alaprajzi értelemben is beállítják, illetve megkezdődik az acél hídszegélyek szerelése – teszi hozzá a magyarepitok.hu. A hídszegélyek összességében további 717 tonna súllyal növelik a 8329 tonna összsúlyú szerkezetet. Ezen túlmenően további acélszerkezeti elemek kerülnek elhelyezésre a szerkezeten, ezáltal a beépített acélszerkezet megközelíti majd a 9500 tonna összsúlyt.

Nyitókép: magyarepitok.hu/Nagy Mihály
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018