eur:
392.88
usd:
366.46
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Utasok a Liszt Ferenc-repülőtéren 2020. július 17-én. A reptéren a forgalom jelenleg a koronavírus-járvány előttinek csupán a töredéke, de hétről hétre több járat és utas fordul meg itt. Júliusra már csaknem tízezerre nőtt a napi utasszám, ami jelentős növekedés júniushoz képest, amikor a teljes havi forgalom 84,4 ezer utas volt, az egy évvel korábbi 1,5 millióval szemben.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A kormány visszaszerezné a Liszt Ferenc repteret

Ismét többségi tulajdont szerezne a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben a magyar állam – értesült a Magyar Nemzet. Tárgyalások indulhatnak a 2005-ös privatizáció visszafordítására.

A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el a kormányzat 2005-ben, Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének idején – írta a Magyar Nemzet, hozzátéve: úgy tudják, a magyar kormány célja most az, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme magyar kézbe kerüljön.

A lap szerint a 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek.

A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg. A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés – teszi hozzá a lap.

2010 után a kormány már megpróbálta megszerezni a nagyobb tulajdonrészt, de a tervek nem jártak sikerrel. Most azonban a járvány miatt új lendületet kaphat az ügy, a csökkenő légi forgalom miatt a repülőtéren a tavalyelőtti, 16 milliót felülmúló rekordértékhez képest 2020-ban háromnegyedével kevesebb, 3,8 millió utas fordult meg. Az üzemeltető jelenlegi tulajdonosai között a szakmai befektető mellett profitorientált befektetési és nyugdíjalapok is megtalálhatók, amelyek a jelenlegi helyzetben azonban nyitottak lehetnek az értékesítésre.

Iparági forrásokból a Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a többségi tulajdon megszerzésének az előkészítése Palkovics László, az innovációs tárca vezetőjének a feladata lehet.

Címlapról ajánljuk
Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

A Liverpool – különösen fájó ez a Vörösök híveinek – éppen a városi rivális Everton elleni vereséggel, szerdán szinte minden esélyét elveszítette a győzelemre az Arsenallal és a Manchester Cityvel vívott hármas harcban. Az Ágyúsok előnye három pont négy fordulóval a zárás előtt, ami a jobb gólkülönbség miatt valójában négy. A City két mérkőzéssel kevesebbet játszott náluk, de a vesztett pontokat tekintve az előnye öt pont Szoboszlai Dominik csapatával szemben.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai csoport Kínában erősítene

A Hyundai Motor Group a 2024-es Pekingi Nemzetközi Autóipari Kiállításon új járművek sorát mutatta be, célzottan erősítve kínai piaci jelenlétét. A négy év után ismét személyesen megrendezett kiállításon a csoport három márkája - Hyundai Motor, Kia és Genesis - elektromos járműveket prezentált a helyi igényeknek megfelelően - írta meg a Korea Herald.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×