Infostart.hu
eur:
387.73
usd:
330.94
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
A Wizz Air gépe szállította az első egészségügyi felszereléscsomagot Sanghajból. Március 23-án szálltak le Budapesten.
Nyitókép: Forrás: Wizz Air/Baranyi Róbert

Teljesen érthető, hogy egekben a légi fuvar ára

A karácsony előtti bevásárlások online-osulása és a koronavírus-vakcinák utazgatása is az okok közt.

Az egekbe szöktek a légi fuvarok árai, mivel nemcsak az ünnepek miatt növekedett meg az áruforgalom az év végére, hanem azért is, mert megjelent a piacon a Covid-vakcina, amelyből a kormányok, nemzetközi szervezetek jelentős mennyiségeket kívánnak célba juttatni - írja a Magyar Nemzet hétfői számában.

A lap idézi a légitársaságokat tömörítő nemzetközi szövetség, az IATA főigazgatóját, aki arról számolt be, hogy a légiáru-fuvarozás kapacitáshiánnyal küzd mivel a személyszállítók repülőjáratok jelentős része még mindig a földön van, így ezek raktere, a belly cargo kiesik.

Az IATA adatai szerint októberben 22,6 százalékkal kevesebb kapacitás állt rendelkezésre a légiáru-fuvarozásban, mint az előző évben, és november óta rendkívüli mértékben nőnek az árak. Az IATA januárig nem számít további szabad kapacitásokra.

A WHO logisztikai vezetője, Paul Molinaro a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva az oltóanyagok és a fogyasztási cikkek közötti versenyre figyelmeztetett, amely miatt a korábbi, normál kilogrammonkénti áraknak akár a hússzorosára növekvő légifuvar-díjak tapasztalhatók. Az oltások beadására szolgáló fecskendőket ezért csak tengeren szállítanák a költségrobbanás miatt.

A nagy év végi forgalom nemcsak a légitársaságokat, hanem a reptereket is kihívás elé állítja - írja a lap. Ismerteti a Budapest Airport adatait, amely az idén novemberben 13 864 tonna légi árut kezelt, ami 6,3 százalékkal több, mint a tavaly novemberben kezelt mennyiség, és

a valaha volt legerősebb áruforgalmú hónap.

Mindeközben a 2020. január-november között fogadott és indított áru mennyisége átlépte a 120 ezer tonnát.

A magyar főváros repülőterének cargoforgalma, illetve az egy éve átadott BUD Cargo City azonban immunisnak bizonyult a járványra: más repülőterekkel összehasonlítva is kiugróan teljesít - mutat rá a lap, amely szerint a novemberi csúcsforgalom elsődlegesen az e-kereskedelem felpörgésével és az év végi vásárlási hullámmal magyarázható.

Az új, idén januárban forgalomba helyezett, 32 600 négyzetméteren elterülő BUD Cargo City stratégiai pont a vírus elleni harcban: az épületben 15-25 Celsius-fokos, 2-8 Celsius-fokos tárolókat és -15-25 Celsius-fokos helyiségeket alakítottak ki, amelyek több tucat raklapnyi árut képesek befogadni - ismertetik. Itt zajlik az áruk átrakodása, mivel a vakcinák és gyógyszerek hőmérséklet-érzékeny áruk, különös odafigyelést igényelnek. A repülőtér légiáru-forgalmának lebonyolításához ezért rendkívül sok szereplőre és precíz koordinációra van szükség.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

Orbán Viktor: siker, nem veszi el Brüsszel Oroszország pénzét, a V3 pedig kimaradt a hadikölcsönből

A befagyasztott orosz vagyon felhasználása Ukrajna céljaira hadüzenetként értelmezhető, azonnal belerántott volna bennünket egy háborúba, ettől sikerült megóvni magunkat, ez egy nagyszerű siker - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök Brüsszelben péntek hajnalban.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×