Infostart.hu
eur:
389.08
usd:
331.42
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Budapest, 2020. október 5. 83-as trolibuszok állnak az Orczy téri végállomáson a Józsefvárosban.  MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Még nem kell temetni a trolibeszerzést

A főváros ugyan nem rendelte meg határidőig, a gyártó azonban haladékot adott, így van remény az ötven modern jármű érkezésére.

Budapest 2021. november 30-ig hívhatja le azt az 51 trolibuszra érvényes opciót, amely a Skoda és a Solaris együttműködésében készült járművekre vonatkozik, és amelyre egy 2014-es szerződés alapján van lehetősége a BKK-nak – értesült a Világgazdaság. Az eredeti végső dátum hétfőn lejárt, ha érvényben maradt volna, akkor a főváros végérvényesen lemondhatott volna a modern, zéró emissziós járművekről.

Bár a feltételes mennyiséget nem hívták le, de

a BKK-nak sikerült elérnie, hogy a lejáratot egy évvel meghosszabbítsa a lengyel gyökerű, de már a spanyol CAF érdekeltségébe tartozó Solaris.

Annak, hogy a Solaris már a CAF-é, azért van jelentősége, mert egy jövő májusban lejáró, ugyancsak 51 darabos CAF-villamosopcióról is szó van, amelynek értéke a sokszorosa a trolikénak. A gyártónak ez lehet a fontosabb, tehát a trolibusztétel életben tartásában szerepet játszhatott az a cél, hogy a villamosmegrendelés gördülékenyen menjen végbe – véli a gazadsági napilap.

A haladék mindenképpen pozitív fejlemény, de

nincs kizárva, hogy ezzel drágul a beszerzés, ha Budapest él a lehetőséggel.

Márpedig a megrendelés mellett az egyik legerősebb érv éppen a kedvező ár volt. A szóló és csuklós trolik ára 360 forintos euróárfolyamon 11 milliárd forint körül lenne az eredeti határidőig. Ám mivel a szerződés rendelkezik az indexálásról, a vételár havonta fix százalékkal emelkedik.

Még nagyobb gond, hogy egyelőre nem látszik előrelépés a forrásteremtés kérdésében – teszi hozzá a lap.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 18. 05:15
×
×
×
×