Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Budapest, 2020. október 5. 83-as trolibuszok állnak az Orczy téri végállomáson a Józsefvárosban.  MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Még nem kell temetni a trolibeszerzést

A főváros ugyan nem rendelte meg határidőig, a gyártó azonban haladékot adott, így van remény az ötven modern jármű érkezésére.

Budapest 2021. november 30-ig hívhatja le azt az 51 trolibuszra érvényes opciót, amely a Skoda és a Solaris együttműködésében készült járművekre vonatkozik, és amelyre egy 2014-es szerződés alapján van lehetősége a BKK-nak – értesült a Világgazdaság. Az eredeti végső dátum hétfőn lejárt, ha érvényben maradt volna, akkor a főváros végérvényesen lemondhatott volna a modern, zéró emissziós járművekről.

Bár a feltételes mennyiséget nem hívták le, de

a BKK-nak sikerült elérnie, hogy a lejáratot egy évvel meghosszabbítsa a lengyel gyökerű, de már a spanyol CAF érdekeltségébe tartozó Solaris.

Annak, hogy a Solaris már a CAF-é, azért van jelentősége, mert egy jövő májusban lejáró, ugyancsak 51 darabos CAF-villamosopcióról is szó van, amelynek értéke a sokszorosa a trolikénak. A gyártónak ez lehet a fontosabb, tehát a trolibusztétel életben tartásában szerepet játszhatott az a cél, hogy a villamosmegrendelés gördülékenyen menjen végbe – véli a gazadsági napilap.

A haladék mindenképpen pozitív fejlemény, de

nincs kizárva, hogy ezzel drágul a beszerzés, ha Budapest él a lehetőséggel.

Márpedig a megrendelés mellett az egyik legerősebb érv éppen a kedvező ár volt. A szóló és csuklós trolik ára 360 forintos euróárfolyamon 11 milliárd forint körül lenne az eredeti határidőig. Ám mivel a szerződés rendelkezik az indexálásról, a vételár havonta fix százalékkal emelkedik.

Még nagyobb gond, hogy egyelőre nem látszik előrelépés a forrásteremtés kérdésében – teszi hozzá a lap.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×