A fizetési kérelem a már márciusban elindult azonnali fizetési rendszer kiegészítő szolgáltatása, amely a sárga csekk minden pozitív tulajdonságával rendelkezik, azon túlmenően viszont egy kényelmesebb, időt spóroló megoldást jelenthet, miután elektronikus megoldásról van szó – fogalmazott az InfoRádiónak Németh-Simkó Judit.
Segítségével bárhol és bármikor, ha rendelkezésre áll internetkapcsolat és valamilyen mobileszköz, elintézhető a csekkbefizetés – tette hozzá a Money.hu kommunikációs vezetője. Sőt ha a pénzintézetünknél elérhető a szolgáltatás,
egyszerre van lehetőség arra, hogy fogadjunk vagy indítsunk fizetési kérelmeket.
Előbbi a gyakorlatban egy csekkbefizetést is jelenthet, amely során például az áramszolgáltató küld nekünk egy igényt, hogy a számlánkat egyenlítsük ki, és ha ezt jogosnak tartjuk, egy gombnyomással elektronikusan jóváhagyhatjuk, így az átutalás meg is történik.
Magánszemélyként, fordított esetben is használható a szolgáltatás, és bárki indíthat fizetési kérelmet. Például ha egy baráti társaság közös fogyasztását egy személy rendezi, az illető ezután indíthat fizetési kérelmet a többek irányába az e-mail címük vagy mobilszámunk ismeretében.
Németh-Simkó Judit az InfoRádió kérdésére azt is közölte:
jelenleg három magyar banknál érhető el a fizetési kérelem,
de ígéretek szerint az év második felében további pénzintézetek is bevezetik a szolgáltatást, jelenleg ugyanis a technikai feltételek kidogozása zajlik. Ha elérhető, a mobilbanki vagy internetbanki alkalmazáson keresztül regisztrálhatunk arra, hogy a számlacsomag alkalmas legyen fizetési kérelmek fogadására, illetve indítására.
Annak, hogy például egy közüzemű számlát fogadni tudjunk, az is a feltétele, hogy a közműszolgáltató valamilyen azonosítónkat, így a bankszámlaszámunkat, esetleg e-mail címünket ismerje, hogy aztán a fizetési kérelmeket elindíthassa.