INFORÁDIÓ 
2020. október 30. péntek
Alfonz

rail cargo hungaria

részesedés

magyar állam

Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke (b) és Palkovics László innovációs és technológiai miniszter kezet fog a stratégiai együttműködési megállapodás aláírása után a minisztériumban 2019. szeptember 4-én. Az együttműködési megállapodás célja, hogy növelje a vasúti szállítási szolgáltatások színvonalát és hatékonyságát a közös közlekedéspolitikai célkitűzések elérése érdekében.

Részesedést venne a magyar állam a Rail Cargo Hungariában

Infostart / MTI

Kedvezőek a feltételek ahhoz, hogy a magyar kormány és az osztrák Rail Cargo Group megállapodjon a Rail Cargo Hungaria részleges visszavásárlásáról - ismerteti a keddi a Magyar Nemzet.

Tárgyalások zajlanak a magyar kormány és az osztrák állami vasúttársaság árufuvarozó cége, a Rail Cargo Group (RCG) között a magyar leányvállalat, a Rail Cargo Hungaria (RCH) tulajdonrészének megvásárlásáról - közölte a lappal Kovács Imre, az RCG igazgatósági tagja, az RCH elnöke. A reménybeli megegyezés kölcsönös érdekek mentén jöhet létre: a magyar kormány régi törekvése, hogy újra tulajdonos legyen olyan stratégiai fontosságú cégekben, amelyeket 2010 előtt privatizáltak. (2019-ben a kormány stratégiai együttműködési megállapodást ír alá a társasággal a vasúti szállítási szolgáltatások színvonalát és hatékonyságát növelendő). Az RCH-nak pedig fontos, hogy maga mögött tudhassa a kormány támogatását, amikor többek között közszolgálati jellegű feladatokat vállal magára.

A magyar állam ismételt tulajdonszerzéséről már a MÁV Cargo 2008-as privatizációját követő években megkezdődtek a tárgyalások az osztrák tulajdonossal. Volt olyan időszak, amikor a felek egészen közel jutottak a megállapodáshoz. Rövidebb-hosszabb leállásokkal folytak egyeztetések, amelyek ma sem szünetelnek.

Kovács Imre szerint

ha a kormány a tulajdonszerzés mellett dönt, olyan vállalatba száll be, amely Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozó cégcsoportjának egyik legfontosabb társasága, egyben a magyarországi vasúti export meghatározó szereplője.

Forgalmának 80 százaléka nemzetközi, kombinált fuvarozásával a keleti áruforgalom nélkülözhetetlen lebonyolítója, úgynevezett egyes kocsi fuvarozása révén pedig az egyedüli garancia arra, hogy a magyar cégek gazdaságosan és környezetbarát módon juttassák termékeiket nyugat-európai piacaikra.

Az RCH-nak ma 45 korszerű mozdonya, képzett személyzete van, és az eltelt évek alatt a korszerűtlen vagonpark is megújult. Az osztrák fuvarozó vasút a magyar céggel és piaccal megerősödve nemzetközileg is jelentős szereplővé vált, amely megkerülhetetlen hálózatot működtet a Németország és Törökország közötti áruforgalomban - jelentette ki az osztrák vasúttársaság magyar elnökségi tagja. Az RCG megnövekedett jelentőségét mutatja, hogy nagy nemzetközi szállító vállalatok befektetőként érdeklődnek iránta. A világ egyik legnagyobb tengeri szállítója, a COSCO Shipping Group tagvállalata, az Ocean Rail Logistics S.A. 2019 novemberében 15 százalékos részesedést szerzett a cég logisztikai központjában, a Rail Cargo Terminal - BILK Zrt.-ben.

Az együttműködés irányába mutat az is - mondta Kovács Imre -, hogy Európa, valamint a magyar kormány számára is kiemelt jelentőségű a fenntartható fejlődés és a klímavédelem támogatása. A zöldfordulat pedig kiváló lehetőséget kínál a környezetbarát vasúti árufuvarozás részarányának növelésére az erősen szennyező közúti szállítással szemben.

Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018