eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Varsó, 2018. március 13.Magyarország és a magyar kormány szimpatizánsai gyülekeznek a varsói központi pályaudvaron, mielőtt a  Gazeta Polska lengyel hetilap klubjainak szervezésében Budapestre indulnának vonattal 2018. március 13-án. A lengyel csoport az 1848-49-es forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából rendezett ünnepségeken vesz részt a magyar fővárosban. (MTI/EPA/Leszek Szymanski)
Nyitókép: LESZEK SZYMANSKI

Egy város, ahová jobb lesz vonatozni, mint repülni

Döntött a kormány a Budapest-Varsó gyorsvasút részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről. Az erről szóló részletek megjelentek a Magyar Közlönyben.

A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent határozat szerint a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a 2018-as költségvetésből 500 millió, a 2019-es büdzséből pedig egymilliárd forintot fordítanak. A tanulmány elkészítéséért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a felelős.

A Varsó-Budapest gyorsvasút megépítéséről Mateusz Morawiecki lengyel, és Orbán Viktor magyar kormányfő januári találkozóján kezdődtek el az egyeztetések. Februárban pedig a lengyel infrastruktúráért felelős miniszter és a magyar külgazdasági és külügyminiszter is tárgyalt erről Varsóban.

Szijjártó Péter február elején az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: a megvalósíthatósági tanulmányokra – amelyben a Budapest-Varsó és a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút megépítésének terve is szerepel - két és fél milliárd forintot már jóváhagyott a magyar a kormány.

"Közép-Európa ma az a térsége Európának, amely teljes mértékben kimarad a gyorsvasút-hálózatból."

Sok esetben egy jó gyorsvasúti közlekedés sokkal kedvezőbb az emberek számára, mint adott esetben a repülés. Ezért itt Közép-Európában több ilyen terv is van folyamatban. A Budapest és Varsó közötti gyorsvasút összeköttetés Pozsonyon, Brnón és Krakkón keresztül, valamint a Budapest-Kolozsvár gyorsvasúti összeköttetés, azzal, hogy továbbmegy Bukarest irányába - tette hozzá Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy jelenleg Varsóba 12,5 óra alatt lehet eljutni vonattal, ami nem teljesen versenyképes.

"Egy olyan gyorsvasútnál, ahol a végsebesség több, mint 250 km/óra, ott 4-4 és fél órára leosztható lenne a menetidő. "

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a Budapest-Varsó gyorsvasút megépítésének tervéről a fejlesztési miniszternek 2020. január 31-ig kell jelentést terjesztenie a kormány elé a feladat végrehajtásáról, illetve 2020 március 15-ig kell előterjesztést felterjeszteni a beruházás megvalósításáról, köztük a kivitelezéshez és az üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokról, valamint a költségekről, a forrásigényről és az építés ütemezéséről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×