eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 29. vasárnap Mihály
Varsó, 2018. március 13.Magyarország és a magyar kormány szimpatizánsai gyülekeznek a varsói központi pályaudvaron, mielőtt a  Gazeta Polska lengyel hetilap klubjainak szervezésében Budapestre indulnának vonattal 2018. március 13-án. A lengyel csoport az 1848-49-es forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából rendezett ünnepségeken vesz részt a magyar fővárosban. (MTI/EPA/Leszek Szymanski)
Nyitókép: LESZEK SZYMANSKI

Egy város, ahová jobb lesz vonatozni, mint repülni

Döntött a kormány a Budapest-Varsó gyorsvasút részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről. Az erről szóló részletek megjelentek a Magyar Közlönyben.

A Magyar Közlöny szerdai számában megjelent határozat szerint a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a 2018-as költségvetésből 500 millió, a 2019-es büdzséből pedig egymilliárd forintot fordítanak. A tanulmány elkészítéséért a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a felelős.

A Varsó-Budapest gyorsvasút megépítéséről Mateusz Morawiecki lengyel, és Orbán Viktor magyar kormányfő januári találkozóján kezdődtek el az egyeztetések. Februárban pedig a lengyel infrastruktúráért felelős miniszter és a magyar külgazdasági és külügyminiszter is tárgyalt erről Varsóban.

Szijjártó Péter február elején az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: a megvalósíthatósági tanulmányokra – amelyben a Budapest-Varsó és a Budapest-Kolozsvár gyorsvasút megépítésének terve is szerepel - két és fél milliárd forintot már jóváhagyott a magyar a kormány.

"Közép-Európa ma az a térsége Európának, amely teljes mértékben kimarad a gyorsvasút-hálózatból."

Sok esetben egy jó gyorsvasúti közlekedés sokkal kedvezőbb az emberek számára, mint adott esetben a repülés. Ezért itt Közép-Európában több ilyen terv is van folyamatban. A Budapest és Varsó közötti gyorsvasút összeköttetés Pozsonyon, Brnón és Krakkón keresztül, valamint a Budapest-Kolozsvár gyorsvasúti összeköttetés, azzal, hogy továbbmegy Bukarest irányába - tette hozzá Szijjártó Péter.

A külgazdasági és külügyminiszter kiemelte, hogy jelenleg Varsóba 12,5 óra alatt lehet eljutni vonattal, ami nem teljesen versenyképes.

"Egy olyan gyorsvasútnál, ahol a végsebesség több, mint 250 km/óra, ott 4-4 és fél órára leosztható lenne a menetidő. "

A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a Budapest-Varsó gyorsvasút megépítésének tervéről a fejlesztési miniszternek 2020. január 31-ig kell jelentést terjesztenie a kormány elé a feladat végrehajtásáról, illetve 2020 március 15-ig kell előterjesztést felterjeszteni a beruházás megvalósításáról, köztük a kivitelezéshez és az üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokról, valamint a költségekről, a forrásigényről és az építés ütemezéséről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Már megint nyílik a vagyoni olló: lemaradnak a világ szegényei

Már megint nyílik a vagyoni olló: lemaradnak a világ szegényei

Az utóbbi tíz évben leállt a világ szegényebb országainak felzárkózása. Azaz, lassabban haladnak a jólét felé, mint ahogy a gazdagok gazdagodnak. Pedig, a 90-es évek közepétől húsz éven át éppenséggel visszaszorulóban volt a szegénység és javultak a mutatók. A folyamat azonban körülbelül tíz éve elakadt – írja az Economist magazin.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 29. 09:19
×
×
×
×