Michelisz cége, az M1RA versenycsapat már most a legjobb magyar mérnököket tudhatja magáénak, és az alakulat a közeljövőben is magához szeretné vonzani a hazai szürkeállomány legjavát. Amennyiben minden jól megy, akkor a magyar cég legkésőbb 5 éven belül fontos komponenseket fejleszt majd villanyautókhoz, és 10 éven belül elkészülhet az első teljesen magyar M1RA elektromos autó - nyilatkozta az autóversenyző a HVG-nek.
Michelisz elmondta, hogy nem a tőlünk pár száz kilométernyire tevékenykedő horvát Rimac példáját kívánják követni, vagyis nem közel 2000 lóerős elektromos hipersportkocsikat kívánnak készíteni. A M1RA a jelenlegi tervek szerint az átlagemberek számára gyárt majd relatíve elérhető árú villanyautókat.
Síri csend honol majd
A versenyző azt is elmondta, hogy tárt karokkal várja az elektromos túraautók érkezését. Meglátása szerint egy ilyen új szériának könnyen akkora sikere lehet, mint a Formula E-nek, mely már most több gyártót vonz maga köré, mint a hibrid alapokon nyugvó Forma–1.
A Seat nemrégiben leplezte le a tisztán elektromos hajtásláncú Cupra e-Racer versenyautót, mely elsősorban 680 lóerős teljesítményéről, illetve 65 kWh-s akkumulátoráról ismerszik meg. Illetve mintegy 4 mázsás extra tömegéről. Michelisz mindenképpen életképesnek tartja ezt az új kezdeményezést, és őt versenyzőként egyáltalán nem zavarja, hogy a villanyautóknak vezetés közben nincs hangjuk. És nem titkoltan abban bízik, hogy ha jó versenyeket produkálnak az e-autók, akkor a nézőket sem fogja zavarni a lényegében síri csend.
Norbi néhány éven belül szívesen kipróbálná magát egy elektromos túraautó sorozatban, ezenkívül pedig a rali is komolyan mozgatja a fantáziáját. Nagybátyja révén már gyerekkorában megcsapta a rali szeretete, mostanság egyre komolyabban követi a világbajnokság eseményeit, és meglátása szerint néhány éven belül raliautóval is megvillanthatja majd vezetési képességeit.