Z. Kárpát Dániel, a Jobbik alelnöke múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte, hogy a néhány hónapja leszavazott előterjesztésük után ismét benyújtják az egynapos és a hosszú hétvégére szóló autópálya-matrica bevezetését célzó javaslatot az Országgyűlésnek, jelenleg ugyanis a legolcsóbb matrica 10 napra érvényes.
„Nincsen szakmai ellenérv azzal szemben, hogy az emberek, ha csak egy napra igényelnek autópálya-használatot, akkor egynapos matricát válthassanak meg” - mondta a politikus, jelezve, hogy egy „hosszúhétvégés” megoldást is kidolgoztak, amellyel három napra lehetne igénybe venni a sztrádákat.
A Magyar Autóklub azonban nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével, mert ezt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.
Kovács Kázmér, az autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke úgy számolt, hogy ahol Európában kilométer-arányos díjfizetés van, annak mértéke kilométerenként 19-31 forint között mozog, így a kilométer-arányos díj Budapest és Szeged között már egy irányban több lenne, mint a jelenlegi 10 napos e-matrica 2975 forintos ára.
Megkeresésünkre a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte, hogy személyautók esetében jelenleg sem a matrica-rendszer módosítása, sem a megtett úttal arányos díjfizetés bevezetése nincs napirenden.