A Facebook bejelentette a Graph Search szolgáltatását, ami a kapcsolati háló célzott navigációját és böngészését teszi lehetővé.
"barátaim, akik kedvelik a Csillagok háborúját"
"barátaim, akik Londonban élnek"
"cégemnél dolgozó ismerősök, akik szeretnek kirándulni"
"filmek, amiket az ismerőseim szeretnek"
"videók, amiket orvosok szeretnek"
Az ilyen jellegű kérdésekre eddig nem volt válasz - olvasható a facebooktippek.hu blogon. A Facebook Graph Search ebben ad segítséget. Vagy legalább is erre fog ígéretet tenni az ígéretek szerint.
A Facebook Graph Search bemutatkozása óriási jelentőségű: eddig minden kereső hazai pályán próbálta legyőzni a Google-t, sikertelenül - írja az Index. A Graph Search ehelyett alternatívát kínál a Goolge mellé, amivel viszont hatalmasat haraphat az online keresések mellett megjelenő reklámok piacából.
A Google általános kérdésekre ad általános válaszokat. A Graph Search ezzel szemben nem a weben keres, hanem mindenkinek külön-külön meghatározott facebookos életében, kizárólag a vele megosztott információkban - ez pedig pontosan az, ahová a Google nem lát be. További rossz hír a Google számára, hogy a Graph Search a Microsofttal együttműködésben készül, és ha a speciális facebookos keresés nem jár értékelhető eredménnyel, akkor a Bing találati listájára támaszkodik.
A Facebook új keresője a jelek szerint nem a webet fogja keresni, hanem átjárja a Facebook belső, évek óta épített adatbázisát - értékeli a bejelentést az idézett blog. Hangsúlyozottan a személyi adatok biztonságának maximális figyelembevételével. Ez pedig nem kis feladat, hiszen egy milliárd emberről, 240 milliárd képről és 1 trillió kapcsolatról van szó.
Így működik az új szolgáltatás:
A Graph Search béta tesztverzióban indul, kipróbálásához egy várólistára lehet feliratkozni (egyelőre csak amerikai felhasználókat fogadnak). Bevezetését lassan, de folyamatosan végzi majd a Facebook Mark Zuckerberg elmondása szerint, mivel nagyon összetett szolgáltatásról van szó - írja az origo. A felhasználók adatlapjain az elkövetkezendő hetekben és hónapokban fog megjelenni az új funkció, amelynek előkészületei a cégvezető szerint nagyjából egy éve zajlanak.
Ezekre a beállításokra ügyeljenek a Facebook használói: