A gyorsan forgó fogyasztási cikkek szektorában működő gyártók és forgalmazótársaságok körében jellemző, hogy a vásárlások ösztönzése érdekében marketing akciókat, promóciókat indítanak. Kuponok átadásával, pontgyűjtő akciókkal, ingyenes szolgáltatásokkal, árengedményekkel motiválják a fogyasztókat - mondta az InfoRádiónak a Deloitte adópartnere.
Veszprémi István hozzátette: ezek az akciók jelentős adójogi kockázatot jelenthetnek, elsősorban az áfát és a társasági adót illetően. Az adóhatóság tud erről a kockázatról - tette hozzá.
Minden fél számára elfogadható konstrukciót kell kidolgozni, amely nem rejt kockázatot - fogalmazott a szakértő.
A Nemzetgazdasági Minisztériummal már felvették a kapcsolatot, ezért is bízik abban Veszprémi István, hogy egy kockázatmentes konstrukciót sikerül kialakítani.
Hanganyag: Kaputa Júlia