eur:
401.52
usd:
367.26
bux:
74264.68
2024. október 14. hétfő Helén

Cetelem Körkép: a magyar fogyasztók továbbra is pesszimisták

A válság kritikus szakasza már a múlté, az európai fogyasztók közérzete lassan javul, a magyar fogyasztók azonban továbbra is pesszimizmusukkal tűnnek ki, bár enyhülő mértékben - derül ki a Cetelem Körkép 2011 nemzetközi kutatásából.

Lukácsy Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketing igazgatója a felmérés eredményét ismertetve kedden sajtótájékoztatón elmondta: a Cetelem Európa 13 országában vizsgálta a fogyasztói trendek változását.

A válság utóhatásait az egyes országok eltérően értékelik a kutatás szerint. Az európai fogyasztók közérzete lassan javul: a megkérdezettek átlagosan 4,3 pontra értékelték saját országuk helyzetét az 1-től 10-ig terjedő skálán. A német, brit és orosz fogyasztók bizakodóak, míg Magyarország 3,6 ponttal a pesszimisták táborát erősíti, bár javuló tendenciát mutat a korábbi évekhez képest.

A felmérésből az is kiderül: a fiatalok Európa-szerte derűsebben látják országuk helyzetét, a legnagyobb generációs különbség Nagy-Britanniában és Magyarországon érhető tetten.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.14. hétfő, 18:00
Palócz Éva
a Kopint-Tárki vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×