eur:
388.99
usd:
361.12
bux:
68882.55
2024. május 7. kedd Gizella

Előzött a csokinyúl

A húsvéti szezonális édességekből 2010-ben kevesebbet adtak el, mint az azt megelőző évben - olvasható a Nielsen piackutató vállalat felmérésben. A kutatás szerint a leginkább a tejcsokoládéból készül édesség a kelendőek. Míg évekig a csokoládétojás volt a legnépszerűbb termék, tavaly többen választották a csokinyulat.

Évek óta csökken a húsvéti szezonális édességek kiskereskedelmi forgalma: a 2010-es ünnepi időszakban bolti eladásuk az előző évhez képest egy százalékkal volt kisebb, mintegy 2,7 milliárd forint - derül ki a Nielsen piackutató felméréséből. A cég kiskereskedelmi indexe szerint a mennyiség nyolc százalékkal csökkent, a forgalom mintegy 820 tonna volt.

Míg évekig a csokoládétojás volt a legnépszerűbb termék, tavaly ezt a csokinyúl - értékben - megelőzte; a tojás piacrésze 38 százalékra csökkent, míg a nyúlé negyven százalékra emelkedett. Utánuk a más ajándékot is tartalmazó édességcsomagok következtek nyolc százalékos részaránnyal, amelyeket a hagyományos csomagok és a csokoládéból készült kacsa, bárány, csibe követte hét-hét százalékkal.

A Nielsen felmérései azt mutatják, hogy a piac gyorsan átalakul: 2004-ben csokoládéfajta szerint mennyiségben a húsvéti figurák kétharmada készült nugátból, 2010-ben viszont már a drágább tejcsokoládéra jutott majdnem kétharmad rész, 62 százalék, a nugátos figurák mutatója pedig 28 százalékra csökkent. A drágább étcsokoládé mutatója hét százalék.

A tavalyi húsvét hónapjában, áprilisban egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 3 924 forint volt, míg nugátból készültté csak 1 872 forint.

Az értékesítésben egyre nagyobb szerep jut a szupermarketeknek és diszkontoknak, ezek részesedése harminc százalékról 36-ra nőtt tavaly húsvétkor az előző évi ünnepi időszakhoz képest, mennyiséget tekintve.

Hanganyag: Kálló Izabella

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.

Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

A korábbi évekhez képest könnyebbnek mondható az idei matematikaérettségi – vélekedett az InfoRádióban Horváth Péter matematikatanár, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Saját tanítványain is azt látta, hogy a felkészült diákokat nem érhette komolyabb meglepetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×