Az internetes reklámokra költött összegek Nagy-Britanniában első ízben voltak magasabbak a televíziós reklámokra fordítottaknál.
Az év első felében a teljes reklámpiac majdnem negyede ment online hirdetésekre, összesen 1,75 milliárd font (mintegy 525 milliárd forintnak megfelelő összeg), miközben televíziós hirdetésekre 1,64 milliárd fontot fordítottak a hirdetők a 60 milliós lakosú országban.
Az internetes hirdetések mértéke 4,6 százalékkal növekedett az első fél évben, jelenleg a reklámpiac 23,5 százalékát birtokolja. Eközben a televíziós reklámok majdnem 17 százalékot estek vissza, a teljes piac 21,9 százalékára.
Az Internet Advertising Bureau és a PricewaterhouseCoopert közös felmérése ugyanakkor arra is rámutat: a reklámokra fordított források összességében 16 százalékkal csökkentek január és június között.
A szakemberek épp ezért úgy vélik: mivel az online hirdetések mennyisége recesszióban is emelkedni tudott, ezért ez a szektor még további növekedés előtt áll.
Elfogyott a türelem a határ túloldalán: Burgenland hadat üzent a kormánynak