A tervek szerint akár még az idén begurulhatnak a környezetvédelmi és vízügyi tárca Fő utcai székházának udvarára a hibridautók. A tárca ugyanis közbeszerzési pályázatot ír ki villanymotor és hagyományos motor kombinációval működő hibrid járművekre, így kívánja felhívni a figyelmet a zöld közlekedés fontosságára.
A minisztérium közlése szerint egyébként is van közel egy tucat elöregedett gépjármű, amelyeknek esedékes mostanában a cseréje, és ezt kihasználva két felső-, és hét-tíz középkategóriás környezetkímélő autót szereznének be.
Az ajánlati felhívás várhatóan a napokban meg is jelenik, a pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható.
Szabó Imre környezetvédelmi miniszter közleményében hangsúlyozta: reméli, hogy más minisztériumok és az üzleti szféra is követi a példájukat. A tárca közlése szerint a hibridautók környezetvédelmi előnye, hogy alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztásúak, kisebb a szennyezőanyag kibocsátásuk, és nem utolsósorban az is javítja a komfortérzetet, hogy sokkal kisebb a zajszint. Igaz, ezek az előnyök leginkább a városi közlekedésben érezhetőek.
Mindemellett a hibridautók összköltsége egyes számítások szerint 18 százalékkal kisebb, mint egy hasonló teljesítményű benzines járműé.
Egy középkategóriás hibridautó elsősorban városi használatban évente mintegy egy tonna szén-dioxid szennyezőanyagot spórol meg. És mivel a környezetvédelmi és vízügyi tárca autóinak átlagban magasabb a futásteljesítménye, mint a többi minisztériumnál, több esetben 200 ezer kilométer feletti, amelynek fenntartási-szervizelési költsége egyre nagyobb, a zöldtárca számításai szerint mindenképpen megéri hibridautókat beszerezni.
Ha hamarosan betölti a 60. évet, akkor van egy jó munkahelyi hírünk