A szlovák sajtóban elvétve jelenik meg hír arról, hogy a szlovák adóhatóságok együttműködnek magyar kollégáikkal a szlovák rendszámmal Magyarországon közlekedő autók ügyében.
Úgy tudni, a magyar vámigazgatóság hónapokkal ezelőtt továbbította a szlovák rendszámmal rendelkezők adatait a pozsonyi hatóságoknak, hogy világítsák át őket, és állapítsák meg, kik és mit csinálnak valójában Szlovákiában.
A szlovák lapok szerint a hatóságok komolyan vették a felkérést, és vizsgálatuk eredményét hamarosan átadják magyar kollégáiknak.
A jelenlegi szabályok szerint a szlovákiai autóvásárláshoz nem kell más, mint, hogy valaki 183 napnál többet töltsön az országban. Ehhez elég egy lakcímet bejegyeztetni, ami viszonylag egyszerű.
Az egyik gazdasági napilap rámutatott: a szlovák rendszámos megoldás azért vonzó a magyaroknak, mert Szlovákiában nincs regisztrációs- és cégautóadó, valamint alacsonyabb a biztosítás díja is, és az áfa is visszaigényelhető a legtöbb típusnál. Azaz évente több százezer, vagy akár több millió forintot is meg lehet takarítani.
Nyilvánvalóan spekulációról van szó, még akkor is, ha látszólag minden rendben van. Az előírások megkerülésére paradox módon a schengeni övezet kiterjesztése adott lehetőséget, mivel senki sem ellenőrzi, ki hány napot tartózkodik az övezet országaiban.
Itt az állampapírcsere lehetősége, de akár a visszaváltási díjak is változhatnak