Széles Gábor elmondta: ez év március végén, április elején bemutatják az új fejlesztésüket, de az Ikarus autóbuszok tömeggyártása ez év második féléve előtt nem tud beindulni Székesfehérváron.
Utalt arra, hogy április-májusban ajánlanak a fővárosnak egy olyan saját fejlesztésu technikai megoldást a járművek üzemeltetésére, amely forradalmasíthatja a tömegközlekedést.
A Széles Gábor tulajdonában álló Műszertechnika csoport a napokban jelentette be, hogy visszavásárolta az olasz Fiat csoporttól az Ikarusbus Járműgyártó Rt.-t.
Széles Gábor elmondta, hogy a cég alaptőke jelenleg igen alacsony, de tartozásai nincsenek.
A vállalkozó közölte, hogy a vételár üzleti titok, de annyit elárult: "jó pár millió dolláros" ajánlatot tett.
Az Ikarusbus Rt. visszavásárlásáról szóló szerződést 2005. december 20-án írta alá a Műszertechnika-csoport a Fiattal.
Az Ikarusbus Rt.-t 1999 decemberében hozta létre a Renault-Iveco-csoport és az Ikarus Rt.
A 6,3 milliárd forint alaptőke 75 százaléka a Renault-Iveco által létrehozott Irisbus, 25 százaléka az Ikarus Rt. tulajdonába került.
Az Iveco már akkor is a Fiathoz tartozott, később a Fiat vette át az Irisbus részvényeit.
Az 1999 decemberi híradások szerint a barcelonai bejegyzésű Irisbus 19,5 millió dollárért jutott a 75 százaléknyi tulajdonrészhez és az Ikarus márkanévhez.
A befektető ezen kívül átvállalt 30 millió dollár adósságot, és további mintegy 10 millió dollár készpénzzel járult hozzá a cég adósságainak törlesztéséhez, azaz összesen csaknem 60 millió dollárt költött a tranzakció során.
2002 januárjában az Ikarus Rt. a tulajdonában lévő 25 százalékos részvénycsomag 80 százalékát eladta. A székesfehérvári Ikarusbus 2003 elején állította le a gyártást.

Ugrott a jogosítvány – sokan nem gondolják, hogy ebből is baj lehet