A PricewaterhouseCoopers és az eurocarprise.com közös felmérése szerint a 2005-ös újautó eladás 49 százalékát a dízelmotorral szerelt autók tették ki. Ez azt is jelenti, hogy tavaly nagyságrendekkel több dízelmotorral szerelt gépjárműt adtak el, mint 2004-ben.
Győző Gábor a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke az InfoRádióban elmondta: 2005-ben Magyarországon is több dízelautót értékesítettek, mégis elmondható, hogy a vásárlók nem bíznak ezekben a járművekben.
A magyarországi eladás ugyanis még mindig messze elmarad az európai uniós adatoktól. Az elmúlt évek növekedése mellett is csak 12-15 százalékot tesz ki a dízelautók aránya.
Míg például a francia eladások majdnem 70 százaléka dízel autó volt, addig Magyarországon ez a szám 20 százalékra tehető. Győző Gábor szerint ez azért van, mert a magyar köztudatban még mindig az van, hogy a diesel autó lassú, hangos. De ez 20 évvel ezelőtt volt így – mondja.
A Nyugat ünnepel