Az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén a főosztályvezető elmondta: a kibocsátás feltétele, hogy a Magyar Állam és az ÁAK Zrt. között létrejöjjön a 75 évre szóló úgynevezett programút szolgáltatási szerződés.
Ennek alapján a 317/2005-ös kormányrendeletben felsorolt gyorsforgalmi útszakaszok, azaz programutak magántőke bevonásával, piaci forrásból finanszírozni kívánt közbeszerzésére, megtervezésére, finanszírozására, megépítésére, felújítására, üzemeltetésére, fenntartására, és hasznosítására vonatkozó jog az ÁAK Zrt.-t illeti meg.
A gazdasági bizottság 15 kormánypárti és 12 ellenzéki szavazat mellett általános vitára bocsátotta azt az országgyűlési határozati javaslatot, amely felhatalmazást ad a gazdasági és közlekedési miniszternek a programút szerződés megkötéséhez.
Ezért állt le a Déli pályaudvar