eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar

Tavaly 503 milliárd forint ment el reklámra

Tavaly 502,68 milliárd forintot költöttek Magyarországon reklámra, 14 százalékkal többet, mint 2004-ben, közölte a TNS Media Intelligence.

A listaáron számolt ráfordítások toplistáját az Unilever vezeti, amely 9 százalékos éves növekedéssel 16,24 milliárd forintot költött reklámra.

A második helyezett Procter and Gamble 14,7 milliárd forintos reklámköltése 41 százalékkal volt több, mint 2004-ben. A Magyar Telekom pedig egy év alatt 25 százalékkal, 12,96 milliárd forintra növelte a reklámráfordításait, amivel a harmadik helyre került.

Az internetes reklámpiacot a TNS Media Intelligence 5,7 milliárd forintra becsüli a piaci szereplők jelentései alapján, és ennek mintegy 40 százaléka a bankok hirdetéseihez köthető. Ennek ellenére ennek a listának az élén három Magyar Telekom-cég áll, a T-Com, a T-Mobile és a T-Online összesen 665 millió forint költéssel.

Az összes reklámköltésből a legnagyobb arányban, 10 százalékban a távközlési reklámok részesedtek, igaz éves szinten a legkisebb arányban, mindössze 9 százalékkal nőttek.

A gépjárműreklámok aránya 8 százalékot tett ki az összes reklámköltésből, és a listaáron 39,06 milliárd forint 24 százalékkal volt több mint egy évvel korábban.

Éves összehasonlításban a gyógyhatású készítmények és recept nélküli gyógyszertermékek, valamint a pénzintézetek reklámköltései növekedtek a legnagyobb mértékben: 52 százalékkal, illetve 55 százalékkal. Az előbbi értéke elérte a 34,66 milliárd forintot, a bankoké pedig 31,48 milliárd forint volt.

A bankok közül a nevet és arculatot váltó K+H, a CIB és az OTP megduplázta, illetve az Erste közel megháromszorozta reklámköltését.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×