A brit cég látványos növekedésre számít Budapesten. Szinergiahatások nemigen láthatók, így csakis a növekedés hozhat eredményt. A ferihegyi repülőtér máris az egyik leggyorsabban fejlődő légikikötő Európában, idén az utasok száma várhatóan 20 százalékkal gyarapodik.
A BAA 2020-ra az ideinél közel háromszor több, 19 millió utasra számít, ezzel a budapesti repülőtér már egy szinten lesz a London melletti, ugyancsak BAA-kezelte stanstedi repülőtérrel.
Budapesten viszont nagyobb a megtérülés lehetősége, mint az erősen szabályozott brit repülőtereken. Budapesten csak a leszállási díjak megtérülését maximálták. Ugyanakkor a BAA a repülőtéri boltok és parkolók teljes bevételét megtarthatja, írta az újság.
Ez azt jelenti, hogy a befektetők a befektetett tőke több mint 12 százalékos megtérülésére számíthatnak a BAA saját becslése szerint, miközben ez az arány alig 7 százalékos a brit repülőtereken.
A dolog hátulütője csak az, írta a lap, hogy a befektetők kénytelenek évtizedekig megtartani a részvényeket, ha részesülni akarnak a megtérülésből, feltéve, hogy a BAA rózsás növekedési előrejelzései egyáltalán beválnak. És még ha 2011-re sikerül is elérni a BAA tervezte, 100 millió fontos pénzforgalmi többletet Budapesten, az EBITDA-vételár szorzó akkor is csak 13-ra csökken.
Aggodalomra ad okot, hogy a többi pályázó kevésbé bízott a Budapest Airport Rt. növekedési kilátásaiban. A BAA fizette ár 15 százalékkal több, mint amit a német Hochtief építőipari és repülőtér-üzemeltető csoport kínált, illetve 25 százalékkal több a harmadik pályázó, a német Fraport repülőtér-üzemeltető kínálta összegnél.
Ez a különbség nyugtalanítóan nagy, írta a Wall Street Journal Europe.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat