Infostart.hu
eur:
398.8
usd:
343.06
bux:
101262.87
2025. július 20. vasárnap Illés
Nyitókép: Unsplash

Olcsóbb lett itthon az elektromos autó, na de a biztosítása…

A tisztán elektromos autók átlagos kötelező biztosítási díja alig változott, viszont a megkötött biztosítási szerződések száma közel 60 százalékkal nőtt az év elején.

Fokozatosan emelkedik a villanyautók száma Magyarországon. Az idei első 5 hónap végén közel 77 ezerre rúgott a tisztán elektromos személyautók száma a hivatalos adatok szerint, szemben az egy évvel korábbi 53 ezerrel. Vagyis egy év alatt 43 százalékos növekedés következett be - írja közleményében a Netrisk. Hozzáteszik,

a múlt évben 3200, az idén viszont már több mint 5 ezer elektromos autóra kötöttek kötelező felelősségbiztosítást a tulajdonosok, üzembentartók január elejétől május végéig.

"A szerződések számának 59 százalékos emelkedésével párhuzamosan az átlagdíj lényegében nem változott. Az idei év első öt hónapjában a magánszemélyek által megkötött kötelező felelősségbiztosítások esetében az átlagdíj 52 ezer forint volt, és éves szinten is stagnált. A Netrisk adatai szerint egyébként a legtöbb kötelezőt Teslákra kötötték, a második helyen áll a Nissan, majd a BMW következik. A top 10-es listán helyet kapott még a BYD, a Hyundai, a Volkswagen, a Renault, a Kia, a Dacia és az Opel" - mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója. A cégvezető hozzátette,

ahogyan a hagyományos meghajtású, belső égésű motorral szerelt autóknál, az elektromosoknál is alacsony a casco aránya.

A cég adatai szerint az idei év első öt hónapjában megkötött több mint 500 villanyautó cascoszerződése 30 százalékos növekedést jelent éves szinten. Azonban ez elmarad a kötelező biztosításoknál és a villanyautók darabszámánál látható növekedéshez képest. A kizárólag magánszemélyek által kötött cascoszerződéseknél pedig az átlagdíj is mindössze 1,5 százalékkal 230 ezer forintra nőtt.

Bár a tisztán elektromos autókban a hagyományosokhoz képest kevesebb az alkatrész, így elméletileg a meghibásodás esélye is kisebb. Ugyanakkor sokan azért nem váltanak elektromos autóra, mert ha a nagyfeszültségű rendszerrel, ezen belül az akkumulátorcsomaggal baj van, akkor az komoly kiadást jelenthet az autós számára, amennyiben már lejárt a garancia.

Címlapról ajánljuk
Digitális detox 33 napon át: így reagáltak a magyar fiatalok

Digitális detox 33 napon át: így reagáltak a magyar fiatalok

A figyelmi képességek területén jelentős javulást tapasztaltak azoknál a 12–14 közötti fiataloknál, akik részt vettek az úgynevezett digitális detox programban, vagyis önként vállalták, hogy minimálisra csökkentik a monitorok, képernyők előtt töltött időt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.21. hétfő, 18:00
Hortay Olivér
közgazdász, a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitikai üzletág vezetője
A fegyverkezési hullám ezen hatásáról alig beszélnek, pedig katasztrofális a klímára

A fegyverkezési hullám ezen hatásáról alig beszélnek, pedig katasztrofális a klímára

Szerte a világban egyre nagyobb összegeket fordítanak a hadseregek fenntartására és fejlesztésére, miközben ezzel párhuzamosan a katonai tevékenységek súlyos, gyakran figyelmen kívül hagyott környezeti hatásokat okoznak. Az elmúlt években a geopolitikai feszültségek és háborús konfliktusok nyomán újrafegyverkezési hullám indult, amely nemcsak biztonságpolitikai, hanem klímavédelmi szempontból is aggasztó következményekkel jár. A hadseregek hatalmas üvegházhatásúgáz-kibocsátása jelentős tényezővé vált a globális emisszió alakulásában, miközben ezek a kibocsátások alig szabályozottak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×