Leszámolna az erőforrás-igényes, a böngészést lassító hirdetésekkel a Chrome - írta a 9to5Google alapján a hwsw.hu. A fejlesztés alatt álló "Heavy Ad Intervention" nevű megoldás fejlesztése múlt hónapban indult, az kifejezetten a cég által csak "nehéz hirdetésekként" emlegetett reklámokat csípné el, hogy ezzel mind a sávszélességen, mind az adott számítógép erőforrásain spórolni tudjon.
A Google Chrome már most rendelkezik saját hirdetésblokkolóval, amely a Coalition for Better Ads iparági testület által kijelölt, Better Ads Standards hirdetési irányelveknek nem megfelelő reklámokat tartja vissza, amelyek a felhasználói élményt károsítanák - ilyenek a felugró hirdetések, az automatikusan elinduló, hangos videók, a teljes képernyős reklámok és a villogó, animált hirdetések is.
Lényegében ezt a listát egészíthetik ki hamarosan a túlságosan erőforrás-igényesnek ítélt reklámok. A vállalat a sávszélesség 0,1 százalékát, a percenkénti processzorhasználat 0,1 százalékát, illetve a teljes vizsgált CPU használati idő 0,1 százalékát felélő hirdetéseket irtja majd ki a böngészőből, noha ezek az értékek a későbbiekben még változhatnak.