Ráöntöttem a vacsorámat. Elhagytam az iskolába jövet - hányszor hallotta régebben egy pedagógus a diákjaitól ezeket a kifogásokat arra, hogy miért nincs házi feladat. A modern gyerekek azonban ma már máshogy magyarázzák a hanyagságukat.
Befejeztem a házi feladatomat, de véletlenül kitöröltem. Elment az internet. Elromlott a nyomtató - az iskolában most már főleg ezek a mondatok hangzanak el arra a kérdésre, hogy miért nem csinálta meg valaki a leckét.
A Mozy nevű online cég 500 tanárt és 1000 diákot kérdezett meg Nagy-Britanniában. A vizsgálat rávilágított arra, hogy sok brit iskolás technikai hibával magyarázza meg a pedagógusnak, miért nincs leckéje.
A számítógép-lefagyás és a véletlen kitörlés tökéletes modernkori kifogás - kommentálta a kutatás eredményét a vállalat munkatársa, Claire Galbois-Alcais, aki azonban hozzátette: ezek a magyarázatok nem mindig alaptalanok, hiszen szinte mindenkivel előfordult már, hogy a számítógépbe írt dokumentum technikai okok miatt elveszett.
A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett tanárok háromnegyede szerint jelentősen növekedett azon diákok száma, akik valamilyen számítástechnikai problémára hivatkoznak, ha a házi feladat elkészítéséről van szó.
Az 5 leggyakrabban elhangzó kifogás:
1. Elküldtem a házi feladat e-mailen, de visszadobta.
2. Megírtam a leckét, de aztán véletlenül kitöröltem.
3. Megette a kutya.
4. Lefagyott a számítógépem, és elveszett.
5. Elromlott a nyomtató.
Az 5 legbizarrabb kifogás:
1. Megette az aranyhalam.
2. Megette a lovam.
3. Bekapta a billentyűzet.
4. Amikor nyaralni mentem, a reptéren elvették tőlem a biztonságiak.
5. Olyan sokáig hagytam a napon, hogy kifakult a tinta.
Lehet, hogy most a britek átléptek egy határt