A svájci SwissAir légitársaság egyik pilótája, akit csak rakátaemberként emlegetnek, arra készül, hogy Ikaruszként, madárszárnyakkal repüli át a La Manche-csatornát.
A mostani tesztrepülést tervezési problémák miatt már többször elhalasztották. Yves Rossy tízperces próbarepülést hajtott végre a sugárhajtású szárnyakkal, miután 2300 méter magasan kiugrott egy kisrepülőgépből. 35 kilométert repült, ami annyit tesz, mintha Calais-ből Doverba repült volna. 289 kilométeres óránkénti sebességet ért el, elrepült a svájci Bexből Villeneuve-ig és vissza, mint mondta, ez volt eddigi leghosszabb repülése. Szárnyai két és fél méter hosszúak voltak.
A rakétaember szeptember 24-én fogja átrepülni a csatornát, az eseményt 165 országban közvetítik. "Azok emlékére repülök, akik előttem már megpróbálták ezt. Sokuknak nem sikerült, volt, aki belehalt" - jegyezte meg Rossy.
A 48 éves pilóta korábban a SwissAir alkalmazottja volt. Tíz éve dolgozik tervén, átalakított garázsa vált a készülődés központjává. Egy három évvel ezelőtti próbálkozása kudarcba fulladt, elvesztette uralmát a szerkezet fölött, és ötszáz méterrel a föld fölött megcsavarodott, még mielőtt kinyithatta volna az ejtőernyőjét.
Barátja és tanácsadója, a belgiumi Bruno Brokken, aki világbajnok légiakrobata, dícsérte Rossy kitartását.
Májusban az Alpokban hajtott végre akrobatikus repülést Yves Rossy, amelynek része volt egy 360 fokos fordulás. Későbbi nyilatkozata szerint ezt azért hajtott végre, hogy "lenyűgözze a csajokat".
A csatornát először 1909-ben repülte át a francia Louis Blériot.
Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla