Egy ismert brit vitamingyártó cég, a Healthspan azzal csábítgatja a fogyasztókat, hogy egy online kérdőív kitöltése után személyre szabott táplálkozási tanácsokat ad nekik. A tanácsok azonban azt jelentik, hogy a kérdőívet kitöltőket a cég vitaminkészítményeinek megvásárlására buzdítják.
Sally Noble kórházi dietetikusnak akkor vált gyanússá a cég valódi szándéka, amikor az az omega 3 készítményét ajánlotta megvásárlásra, ahelyett, hogy azt tanácsolták volna neki: egyen sok olajos halat.
A Sky News egészségügyi szakértője, aki naponta ötször eszik gyümölcsöt és zöldséget, azt az ítéletet kapta a kérdőív kitöltése után, hogy hétféle vitamin és ásványi anyag hiányában szenved, ezért a cég 17 féle saját gyártmányú terméket ajánlott megvásárlásra.
Ha mindegyiket megvettem volna, akkor 24 tablettát kéne beszednem naponta, és 730 fontot (vagyis közel 230 ezer forintot) fizetnék évente - mondta a szekértő, akinek a cég 5 fontos árkedvezményt is felajánlott.
A Healthspan azzal védekezik, hogy a tudósok bevonásával összeállított internetes kérdőív a legpontosabb táplálkozási elemzést végzi a fogyasztók számára, akiknek nem kötelező az összes javasolt terméket megvásárolniuk.
Szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a vitaminok túladagolásának súlyos következményei is lehetnek. A túl sok A vitamin például májkárosodáshoz vezethet, és problémákat okozhat a magzat fejlődésében a terhesség első szakaszában.
Kedden megrohanhatják a kormányablakokat a mobilosok