eur:
411.09
usd:
392.28
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér

Ráncfelvarrás és retro hullám Genfben

Száznegyven új autó bemutatását ígérték a gyártók idén a Genfi Autószalonban. Az InfoRádió Tempó magazinja annak járt utána, hogy a napokban zárult kiállítás szervezői tartották-e ígéretüket? Karne Miklós, az Autó2 Magazin újságírója számolt be a szalonról.

Az érdeklődők, a kívülállók találkozhattak 140 autócsodával, ha úgy számítjuk, hogy új autó minden átalakítás, "ráncfelvarrás" után bemutatott régi modell is.

Mi volt az idei szalon mottója? Milyen fejlesztéseket jeleznek a bemutatott modellek?

Két határozott fejlesztési irányvonal látszott: a hibrid vagy üzemanyagcellás autóké és a szabadidő autóké. Itt mutatkozott be például az Opel új sportkocsija, de nagyon sok nyitott autót, terepjárót, egyterűt láthattak az érdeklődők. A bemutatott modellek esetében nem feltétlenül az alternatív hajtómű vagy a környezetvédelmi szempontok voltak hangsúlyosak, hanem a kényelem, a menettulajdonságok, az, hogy milyen sebességgel megy fel egy gép a dombokra, vagy hogyan kanyarodik a szerpentinen.

A Genfi Autószalon olyan, mint egy divatbemutató, látható, hogy mi lesz a "trendi" a következő években?


Gumpert Apollo (képgaléria)

A retro, mint divathullám nyomai az autóiparban is láthatóak. Visszajöttek a 70-es, 80-as évekből ismert formák. Igaz, most Genfben nem láthattunk olyan markáns modelleket, mint korábban a Mini vagy a "Bogár" volt, de például a Nissan egyik terepjárója visszahozta a 80-as évek kockaformáját.

Mi volt az idei Genfi Szalon szenzációja?

Sok mindenről beszéltek a szakértők a kiállítás alatt. Sokaknak tetszett az Opel Gt-je, ami egy vadonatúj, nyitott sportautó. Vagy a Skoda már említett Roomster-je, a Peugeot új 207-ese, vagy a Suzuki SX4-esen alapuló VRC-tanulmánya. De említhetném ismét az egyterűeket is a Ford S max-jét és a Kia új Carnival-ját, talán ezek voltak az érdekességek, a szenzációk, ha úgy tetszik.

Mi az, ami az újdonságok közül esetleg Magyarországon is hamarosan megjelenik?

Folyamatosan érkeznek az új márkák Magyarországra is, de azt látnunk kell, hogy bizonyos modellek esetében nem a magyar piac az első számú célpont. Két érdekes modellt emelnék még ki, az egyik, a Chevrolet, a másik pedig a Dacia. Előbbi esetében egy jópofa egyterűről, szabadidő-autóról van szó. A másik pedig a Dacia, ami azért volt érdekes, mert a Logan Combi név egy nagy tengelytávú, nagy csomagtartójú, nagyon tágas és praktikus autót takar.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Brutális bírságot kaphat a nyakába az Amazon

Az Európai Unió várhatóan jövőre vizsgálatot indít az Amazon ellen, hogy megállapítsa, előnyben részesíti-e saját márkás termékeit online piacterén. A vizsgálat az EU új, digitális piacokról szóló törvénye (DMA) alapján zajlik majd, amely a nagy technológiai cégek hatalmának korlátozását célozza. Az amerikai óriáscég akár globális éves forgalmának 10%-át kitevő bírságra is számíthat, ha bűnösnek találják a szabályok megsértésében, írja a Reuters.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×