Infostart.hu
eur:
390
usd:
330.62
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Lázár János/Facebook

Lázár János szerint Magyar Péter veszélyezteti a vasút működését - reagált a Tisza és Vitézy Dávid is

Az építési és közlekedési miniszter szerint Magyar Péter és a Tisza Párt miatt nem kap a magyar kormány az Európai Beruházási Banktól forrást vasútfejlesztésre. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője úgy reagált, hogy Lázár János állított le minden vasúti beruházást 2022-ben és 2023-ban, a Tisza Párt elnöke pedig azt írta, a váltók is biztos miattuk törnek, a mozdonyokat is ők gyújtják fel brüsszeli utasításra.

Lázár János közlése szerint "a Tisza Párt rátámadt a magyar vasútra".

"Kollégáimmal egy éve azon dolgozunk, hogy a vasúti pálya felújításához forrásokat szerezzünk. Először elkészítettünk egy 800 milliárd forintos felújítási programot 500 kilométernyi vasút korszerűsítésére. Meggyőztük a magyar pénzügyminisztert, a magyar gazdasági minisztert, majd az Európai Beruházási Bankhoz fordultunk, hogy ebben a programban hitelezőként vegyen részt. Minden jól haladt, mindenben megegyeztünk, a finanszírozási feltételekben, a kamatban, az érintett szakaszokban megegyeztünk, míg nem június 26. helyett elhalasztották a döntést a bank központjában, bizonytalan időre" - részletezte.

Az építési és közlekedési miniszter úgy látja, Magyar Péter az Európai Néppárton keresztül nyomást gyakorolt az Európai Beruházási Bankra, "hogy a magyar vasút ne kaphassa meg a fejlesztési forrást".

"Ezzel a Tisza Párt és Magyar Péter kárt okoz minden vasúton közlekedőnek, veszélybe sodorja a magyar vasút napi működését. Mert ők, Magyar Péter és a Tisza Párt Brüsszel emberei, és Brüsszel érdekeit képviselik" - húzta alá.

Vitézy Dávid, a Fővárosi Közgyűlés tagja, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője Facebook-oldalán úgy reagált, hogy csak az elmúlt egy hónapban

  • volt már a Siemens a hibás,
  • voltak az utasok, mert nem akarják eléggé a vasút fejlesztését.
  • Most pedig épp a Tisza a hibás.

Vitézy Dávid szerint egy valaki nem vállal felelősséget a vasút problémái miatt soha: a felelős miniszter, Lázár János, aki az összes kiemelt vasúti beruházást leállította 2022-ben és 2023-ban.

Volt köztük olyan, például

a budapesti fejpályaudvarokra bevezető vágányok rekonstrukciója, amire már elnyert, a jogállamisági viták miatt nem befagyasztott forrást visszaadott az ország az Európai Uniónak

- fogalmazott a korábbi államtitkár.

Magyar Péter is reagált Lázár János szavaira. Közösségi oldalán vitriolosan azt írta, a mozdonyok átlagéletkora is a Tisza felbukkanása miatt ugrott hirtelen 50 évre, ahogy a váltók is miattuk törnek és a mozdonyokat is ők gyújtják fel brüsszeli utasításra.

Az építési és közlekedési miniszternek arra a bejegyzésére, miszerint Kollár Kinga ismét Brüsszelben lobbizik a magyar érdekek ellen - most a közlekedésfejlesztés a célpont, a Tisza Párt elnöke úgy reagált, meg tudja erősíteni Lázár János újabb állítását, miszerint

a Tiszát a névadó folyó ukrajnai forrásánál lévő csőszkunyhóban Matuska Szilveszter és Kollár Kinga nagymamájának eltitkolt gyereke, Manfred Weber keresztapja alapította a Néppárt pénzügyi segítségével

- olvasható Magyar Péter Facebook-posztjában.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×