Infostart.hu
eur:
385.74
usd:
328.79
bux:
109761.83
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Nyitókép: forrás: Speciálterv látványterv

Elkezdődött a mohácsi Duna-híd építése

Közel 120 éve, hogy először megfogalmazódott az igény a hídépítésre, de valahogy sosem úgy alakultak a dolgok, hogy meg is valósulhatott volna.

Több mint egy évszázados történet ért véget happy enddel, amikor 2024 végén az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében elkezdődött az épülő mohácsi Duna-híd projektje - írja összefoglalójában a Magyar Építők.

A hídépítési törekvések közel 120 éve indultak. A mohácsi híd ügye hosszú évek után a rendszerváltás után került elő ismét, ennek egyik legfőbb lépéseként 1992-ben létre jött a Mohácsi Duna-híd Alapítvány (MDHA), amely szerint a híd által Mohács az EU déli kapujává válhat, és viszonylag kis ráfordítással kereskedelmi csomópont születhet belőle.

Az érvek között szerepelt, hogy régi vágya a környéken élőknek a túlterhelt komp, illetve a légvonalban 28 kilométerre lévő legközelebbi híd kiváltása.

A 2010-es választások előtt több politikus kampányában jelent meg a mohácsi híd megépítése, amelyre újabb megvalósíthatósági tanulmány (2014), majd környezeti hatástanulmány (2016) is készült, hogy aztán a kormány 2017-ben határozatban rendelje el a mohácsi Duna-híd terveinek elkészítését - írják.

A terveket 2022 végére készítette el a SPECIÁLTERV Kft, azonban a szintén 2022-ben bevezetett beruházási stop ismét parkolópályára tette a projektet. Később a kormány határozatban mondta ki, hogy a projekt felmentést kap a beruházási stop alól, így 2024 végén a Duna Aszfalt Zrt. elkezdhette a munkaterület előkészítését. Ezzel egyidejűleg azt is nyilvánosságra hozták, hogy a beruházás költségvetése 300-320 milliárd forint lesz, a hozzá vezető útszakaszokkal együtt.

Így a mohácsi Duna-híd lesz a Magyarországon valaha épült legdrágább híd.

A korábbi csúcstartó a Kőröshegy-völgyhíd volt, ami "mindössze" 51,175 milliárd forintból készült el, ekkor egy 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz is létrejött 76 milliárd forintból.

Szakemberek szerint történelmi, földrajzi, hídszakmai, gazdasági szempontok alapján várhatóan jó ideig a mohácsi híd lesz az utolsó vidéki Duna-híd Magyarországon.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Otthon Start: ezrével épülnek az új lakások, térképen mutatjuk a kiemelt beruházásokat

Otthon Start: ezrével épülnek az új lakások, térképen mutatjuk a kiemelt beruházásokat

Térképre tettük az eddigi 12 otthon startos állami kiemelést kapott ingatlant Budapesten és országszerte. Időközben két újabb projekt kiemelését bocsátották társadalmi egyeztetésre, amivel közel 13 ezerre bővül az Otthon Start Program keretében hamarosan megépülő, másfél millió forintos négyzetméterár alatti értékesítendő új lakások száma. Azt is megnéztük, melyik beruházásnál mit lehet tudni a beépítettségről, a benapozottságról vagy éppen a lehetséges magasságról, hiszen sok kritika éri az élhetőség szempontjából ezeket a megépülő otthonokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×