eur:
398.08
usd:
367.87
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke
Mol Bubi
Nyitókép: BKK/Nyirő Simon

Teljesen új BKK-bérlet jöhet, mutatjuk a várható változásokat

A Bubi 3.0 teheti értelmessé a változtatást: a bérlethez 10 alkalomnyi zöld bringázás is járna. Vitézy Dávid javaslatával kapcsolatban a Magyar Kerékpárosklub is állást foglalt.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője új javaslattal állt elő - írja az Index a fővárosi képviselő Facebook-bejegyzése alapján.

Vitézy Dávid azt szeretné, hogy minden Budapesten érvényes, a BudapestGO-ban megváltott, 30 napos vagy annál hosszabb érvényességű tömegközlekedési bérlethez automatikusan járjon havi 10 alkalom Bubi, alkalmanként legfeljebb 30 perces útra.

A javaslatot már a február végi közgyűlési ülésre beviszi.

A Podmaniczky Mozgalom vezetője szerint így elő lehetne mozdítani, hogy még többen próbálják ki és használják a Bubit, és akik valóban a tömegközlekedés mellett, kiegészítőleg használják, ezt könnyen megtehessék.

Vitézy Dávid javaslata szerint a rendszeres Bubi-felhasználók számára megmaradna az önálló Bubi-bérlet is.

A portál megkereste az ügyben Kürti Gábort, a Magyar Kerékpárosklub elnökét is, aki "visszaigazolta", hogy Vitézy Dávid javaslata egybevág a klub törekvéseivel is.

Rámutatott, Budapest területén éves átlagban 2 százalék körülire emelkedett a kerékpározók száma, a belvárosban helyenként a 10 százalékot is megközelíti.

Az első generációs Bubit 2014-ben indították el a BKK-ban. Az elmúlt években a rendszer jelentős átalakulásokon, fejlesztéseken ment keresztül, amelyek tovább növelték a népszerűségét és az elérhetőségét. A Mol Bubi már jelenleg több mint 200 gyűjtőállomással és több ezer kerékpárral működik városszerte. Jelenleg a harmadik generációs rendszer közbeszerzési eljárása folyik a BKK-nál, amely a rendszer bővítését irányozza elő nemcsak darabszámban, hanem a külső kerületek felé is a metrók mentén. A Nagykörúton a napi 800 kerékpározóból a sávok kialakításával éves átlagban naponta 3800, nyáron 5-6 ezer lett, és ennek továbbgyűrűzésével a Margit hídon tavasztól őszig a napi 8-10 ezer sem ritka.

Kürti Gábor szerint a bringa, tömegközlekedés kombináció lehet a leggyorsabb tömegközlekedési mód.

Emlékeztetett: 2019-ben a Fővárosi Közgyűlés egyhangú szavazással állt a Budapesti Mobilitási Terv mellé, amely a kerékpározás részarányának drasztikus növelését irányozta elő. Erre évente összesen 6 milliárd forintot kellene fordítani, de ennek "a közelében sem vagyunk".

A javasolt kedvezmény bevezetéséhez a Bubi harmadik generációjának beindítására lehet szükség.

Címlapról ajánljuk
Szentes Olivér: rendkívülinek számít a 2024-es év időjárása

Szentes Olivér: rendkívülinek számít a 2024-es év időjárása

Magyarországon 2024 volt a legmelegebb év a 20. század eleje óta, még a korábbi, 2023-as rekordévet is meghaladta az átlaghőmérséklet – közölte az InfoRádióban Szentes Olivér, a HungaroMet Éghajlatkutatási osztályának munkatársa. Februárban 7 fokkal volt magasabb a hőmérséklet az ilyenkor jellemző átlagnál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×