eur:
409.41
usd:
389.84
bux:
78829.2
2024. december 18. szerda Auguszta
Az M0-s autóút 11-es út és M3-as autópálya közötti szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Közeleg az M1-es, az M3-as és az M7-es autópálya bővítése – mutatjuk a menetrendet

Több helyen kétszer háromsávosak lesznek a legforgalmasabb autópályák, de lesz. ahol olyan intelligens leállósávot építenek, amelyet használhat majd szükség esetén a forgalom is.

Három éve kezdte meg működését a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely koncessziós szerződéssel 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását és fejlesztését vette át 35 évre az államtól. A cég vállalta, hogy három év alatt – több mint ötszáz kilométer út felújításával – egységes szintre hozza a hálózatot. A munkát jövő nyáron fejezik be – írja az Index.

Az MKIF Zrt. látja el a koncessziós szerződésben vállalt fejlesztési feladatokat. Ennek keretében a cég az alvállalkozóival közösen 2034-ig 279 kilométer új gyorsforgalmi szakaszt épít, valamint 299 kilométer hosszan autópályát bővít.

A szintre hozás után jövőre kezdődnek a fejlesztések: az M1-est az M0-stól az országhatárig; az M7-est az M0-stól Balatonvilágosig; az M3-ast a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig bővítik. Az időterv a következő:

  • az M1-es első ütemének bővítése 2025-ben indul,
  • az M7-esen 2027-ben kezdik meg a munkát,
  • az M3-ast 2031-től szélesítik Gyöngyösig.

Az M1-es bővítése 2025 szeptemberében indul, és az M0-s és Concó pihenő között négy év alatt készül el a kétszer hárompályás sztráda, amelyhez úgynevezett intelligens leállósávot (ITS) is építenek, amit csak akkor nyitnak ki, ha azt a forgalom indokolja. Vagyis csúcsforgalomban akár kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók Győrig, aztán Győr és Hegyeshalom között marad a 2×2 sáv, de itt is épül egy teljes értékű, nyitható leállósáv.

Az M7-es autópálya, amelynek bővítését 2027-ben kezdik meg, az M0-ástól Szabadbattyánig lesz 3+1 sávos, míg Szabadbattyán és Balatonvilágos között a két sáv mellé bővített leállósávot kap a sztráda.

Az M3-as felújítása indul legkésőbb, 2031-ben, és a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig építik majd ki a 3+1 sávot. Az M7-es bővítésével egy időben indul meg az M200-as építése is Komáromtól Székesfehérvár felé.

Címlapról ajánljuk
A kínai Typhoon lecsapott Amerikára

A kínai Typhoon lecsapott Amerikára

Washington szerint egy kínai hackercsoportnak sikerült behatolnia legalább nyolc távközlési hálózatba, és rengeteg embert, köztük politikai vezetőket is lehallgathattak.

András herceg korábbi kínai bizalmasa a brit elit belső köreiben kémkedhetett

Londonban napok óta újabb botrány dagad András herceg körül. Állítólag egy kínai üzletember angliai tanulmányai után egyre feljebb jutott a ranglétrán, üzleti csúcstalálkozók szervezésében is részt vett, majd évekkel később a brit belső elhárítás „titkos és megtévesztő tevékenységgel foglalkozó ügynöknek” nyilvánította. Egy bírósági döntés nyomán most megnevezték a volt kereskedelmi tanácsost, aki beférkőzött a brit elitbe.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.18. szerda, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×