eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Az M0-s autóút 11-es út és M3-as autópálya közötti szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Közeleg az M1-es, az M3-as és az M7-es autópálya bővítése – mutatjuk a menetrendet

Több helyen kétszer háromsávosak lesznek a legforgalmasabb autópályák, de lesz. ahol olyan intelligens leállósávot építenek, amelyet használhat majd szükség esetén a forgalom is.

Három éve kezdte meg működését a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., amely koncessziós szerződéssel 1237 kilométernyi gyorsforgalmi út üzemeltetését, fenntartását és fejlesztését vette át 35 évre az államtól. A cég vállalta, hogy három év alatt – több mint ötszáz kilométer út felújításával – egységes szintre hozza a hálózatot. A munkát jövő nyáron fejezik be – írja az Index.

Az MKIF Zrt. látja el a koncessziós szerződésben vállalt fejlesztési feladatokat. Ennek keretében a cég az alvállalkozóival közösen 2034-ig 279 kilométer új gyorsforgalmi szakaszt épít, valamint 299 kilométer hosszan autópályát bővít.

A szintre hozás után jövőre kezdődnek a fejlesztések: az M1-est az M0-stól az országhatárig; az M7-est az M0-stól Balatonvilágosig; az M3-ast a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig bővítik. Az időterv a következő:

  • az M1-es első ütemének bővítése 2025-ben indul,
  • az M7-esen 2027-ben kezdik meg a munkát,
  • az M3-ast 2031-től szélesítik Gyöngyösig.

Az M1-es bővítése 2025 szeptemberében indul, és az M0-s és Concó pihenő között négy év alatt készül el a kétszer hárompályás sztráda, amelyhez úgynevezett intelligens leállósávot (ITS) is építenek, amit csak akkor nyitnak ki, ha azt a forgalom indokolja. Vagyis csúcsforgalomban akár kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók Győrig, aztán Győr és Hegyeshalom között marad a 2×2 sáv, de itt is épül egy teljes értékű, nyitható leállósáv.

Az M7-es autópálya, amelynek bővítését 2027-ben kezdik meg, az M0-ástól Szabadbattyánig lesz 3+1 sávos, míg Szabadbattyán és Balatonvilágos között a két sáv mellé bővített leállósávot kap a sztráda.

Az M3-as felújítása indul legkésőbb, 2031-ben, és a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig építik majd ki a 3+1 sávot. Az M7-es bővítésével egy időben indul meg az M200-as építése is Komáromtól Székesfehérvár felé.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×