Egy közel kéthónapos tesztüzem előzte meg a kalauz nélküli közlekedés bevezetését – mondta az InfoRádióban a MÁV helyettes szóvivője. Ez idő alatt a Pilisvörösvár és Rákos közötti S76-os vonatokon találkozhattak először a menetrendekben KN jelzésű járatokkal az utasok. A sikeres, mintegy két hónapos próbaüzemet követően szeptember 2-ától már a Rákos és Pilisvörösvár közötti S76-os járatok esetében állandó rendnek minősül a jegyvizsgáló nélküli közlekedés.
Az ősszel fokozatosan vezetik be több elővárosi vonalon is ezt a fajta közlekedési rendet
– emelte ki Váczi Viktor. Szeptember 16-ától már
- az esztergomi vonalon a Z72-es vonatok esetében,
- a győri fővonalon a reggeli csúcsidőszakban közlekedő Bicske és Kelenföld közötti G10-es járatokon,
- a Déli pályaudvar és Komárom közötti S10-es vonatok egy részén is bevezetik a kalauz nélküli közlekedést.
Fontos tudni, hogy az ilyen közlekedési rendben közlekedő vonatoknál az utasoknak felszállás előtt már rendelkezniük kell érvényes jeggyel vagy bérlettel.
Az érintett kalauz nélküli vonatokon is kell azonban szúrópróbaszerű jegyellenőrzésre számítani. Ha pedig valakit érvényes jegy, bérlet nélkül talál a MÁV munkatársa, akkor
nem a "szokásos" 2600 forintos pótdíjat kell kifizetnie, hanem a 25 ezer forintosat.
Váczi Viktor közölte: a MÁV applikáció felületén a vonat információi között szerepel az, hogy az adott járat a kalauz nélküli rendszerben közlekedik-e. A táblázatos menetrendeknél a vonatszám mellett feltüntetett KN jelzés jelenti ugyanezt.