Ez a spórolási módszer a vezess.hu szerint még csak-csak kezelhető hátsókerékhajtású autókon. Ezeknél ugyanis kanyarban a hátsó kerekek fognak dolgozni akkor is, ha esetleg megcsúszik a kocsi és ott megfelelő marad a tapadás.
Viszont a fronthajtású autóknál csak a hajtott kerekeken van téli gumi, akkor könnyebben előfordul, hogy egy havasabb, csúszósabb kanyarban az autó kifarol hiszen a hátsó kereken megszűnik a tapadás. Így akár meg is pördülhetünk a járművel - figyelmeztet a portál.
Ezért a vezess.hu azt tanácsolja, hogy
sokkal biztonságosabb, ha mind a négy kerékre téli gumit szereltetünk különben az autó kiszámíthatatlanul fog viselkedni.
Aki pedig csak csak ritkán vezet annak a portál azt ajánlja, hogy téli útviszonyok között (erős havazás, hókása, jég, ónos eső) inkább válassza tömegközlekedést.
Előnyös, hogy a felszerelt gumik azonos márkájúak és típusúak, de legalább is egy tengelyen legyenek egyformák. Viszont ha ezt a megoldást választjuk, akkor legalább figyeljünk arra, hogy ha az egyik tengelyre egy felső kategóriás abroncsot szereltetünk, akkor másikon is legyen ugyanilyen minőségű (még ha más márkától is). Amennyiben inkább olcsó gumit veszünk, akkor legyen mind a négy az.