Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
USA, New York
Nyitókép: Cavan Images/Getty Images

Sokkoló számok a magyar autókból – így vigyázunk a gyerekeinkre

Magyarországon évente 14-15 ezer személyi sérüléses baleset történik, amelyekben 1000-1500 gyerek sérül meg – hangzott el a Biztonság Hete című eseménysorozat megnyitóján; a szülők sokszor nem megfelelő gyerekülésbe ültetik a gyereket, saját magukat sem kötik be, így rossz példát is mutatnak.

A gyermekek biztonsága a legfontosabb, ezért rendezik meg idén is a Biztonság Hete rendezvényt – mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára Budapesten, az esemény megnyitóján.

Óberling József, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályvezetője az InfoRádióban beszélt a gyermekeket érintő balesetek statisztikáiról is.

"Magyarországon 1000-1500 14 év alatti gyermek sérül meg közlekedési balesetben, és ezeket a sérüléseket 90 százalékban gépkocsiban, utasként, a közlekedés vétlen szereplőiként szenvedik el" – mondta a szakember, hozzátéve, hogy általában a fenőttek, szülők nem gondoskodnak arról, hogy a gyermek megfelelő ülésben vagy ülésmagasítón utazzon. Óberling József kiemelte, hogy a legtöbb balesetet a szülők figyelmetlensége okozza, "nem hiszik el, hogy ez vagy az velük is megtörténhet".

"Csúnya tévhit van a köztudatban, mégpedig az, hogy ha rövid útra megyünk, néhány kilométerre, nem történhet velünk semmi baj, pedig a baleseti adatok azt mutatják, hogy a közlekedési balesetek többsége a vezetés megkezdése utáni 10-15 percen belül történik meg" – magyarázta.

Arra sem ügyelnek a szülők – folytatta –, hogy a gyerek melyik oldalon fog kiszállni az autóból. "Az egyik legtipikusabb probléma, hogy úgy száll ki a gyerek az autóból, hogy nem néz körül, rögtön szalad."

"Öv? Minek?"

Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője arról beszélt, hogy

nemzetközi összehasonlításban is alacsony a magyar járművezetők biztonságiöv-használata.

"Magyarország eléggé hátul kullog a biztonsági öv használatában, a vezetők 87 százaléka köti be az övet, a hátsó ülésen utazók 57 százaléka. Tehát valóban rossz az arány. Tíz vizsgált ország közül csak Olaszországban és Bulgáriában mértek ennél rosszabb adatot" – részletezte.

Szerinte különösen elgondolkodtató, hogy az autósoknak csak 67 százaléka használja helyesen a gyermekbiztonsági berendezéseket, a gyerekek 14 százaléka pedig teljesen védtelenül vesz részt a közúti forgalomban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Új törésvonalra derült fény a "régi" és az "új" EU között

Új törésvonalra derült fény a "régi" és az "új" EU között

A gazdaságilag fejlettebb EU-tagállamok körében az uniós átlagnál erősebb kapcsolat jellemző az innovációs teljesítmény és a fenntarthatósági eredményesség között, míg a fejletlenebb országoknál nem igazolható szignifikáns kapcsolat, továbbá ezen tagállamok mind az innováció, mind a fenntartható fejlődés terén gyengébben teljesítettek - derül ki egy új hazai tanulmányból. Ez utóbbi azzal együtt igaz Magyarországra is, hogy az elmúlt években a fenntartható fejlődés és az innováció területén is látható előrelépést ért el. A kutatók szerint a regionális különbségek alapján célszerű lenne felülvizsgálni a fenntartható fejlődést szolgáló innovációk ösztönzését támogató uniós irányelveket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×